Tuesday , April 23 2024

Înmatricularile Renault si Dacia în Germania scad cu o treime la noua luni, peste declinul pietei

Înmatricul\rile de autoturisme Renault [i Dacia în Germania au sc\zut cu 34,2% în primele nou\ luni ale anului, la 114.113 unit\]i, declinul fiind mai accelerat decât cel al pie]ei, de 27,5%, la 2,16 milioane de unit\]i.

Doar trei dintre cei 32 de constructori analiza]i au înregistrat o evolu]ie pozitiv\, respectiv Land Rover (în urcare cu 33,4%), Jaguar (9%) [i Nissan-Infiniti (6,4%), potrivit datelor Oficiului de Înmatricul\ri Auto german KBA.

Grupul francez a avut o cot\ de pia]\ de 5,3% în ianuarie-septembrie, fa]\ de 5,4% în primele opt luni ale anului. Vânz\ri mai mari ca Renault-Dacia au consemnat Volkswagen (cot\ de pia]\ de 21,7%), Mercedes (9,4%), BMW-Mini (9%), Opel (7,8%), Audi (7,4%) [i Ford (6,8%).

În luna septembrie, înmatricul\rile cumulate ale Renault [i Dacia au coborât cu 31,7%, la 11.277 unit\]i, în timp ce ce pia]a german\ a pierdut 17,8%, la 259.748 unit\]i.

Cota de pia]\ a constructorului francez a sc\zut la 4,3%, de la 6% în august. Nou\ din cei 32 de produc\tori auto au consemnat cre[teri ale vânz\rilor, respectiv Mitsubishi (51%), BMW-Mini (17,7%), Land Rover (17,6%), Porsche (14,6%), Smart (12,4%), Audi (11,8%), Chevrolet (9,7%), Seat (7,6%) [i Mercedes (3,1).

Cote de pia]\ mai mari ca Renault-Dacia au avut în septembrie doar Volkswagen (21,1%), Mercedes (10,8%), Opel (8,8%), BMW-Mini (8,3%), Audi (6,6%) [i Ford (6,6%).

Germania a devenit, anul trecut, principala destina]ie de export a Dacia, cu 84.708 unit\]i vândute, în urcare cu 231,3% fa]\ de 2008, datorit\ programului de înnoire a parcului auto derulat de guvernul german.

Vezi si

Operatorii de transport rutier de mărfuri spun că au pierdut 2, 55 miliarde de euro în 2023, din cauza întârzierilor de la frontiere

Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut anul trecut 2,55 miliarde de euro din …