Alte stiri
Întâlnire a liderilor PNL la Vila Lac. Ciucă dă asigurări că rotația cu PSD se va face conform protocolului
acum 10 hours
Primarul Lungu dă asigurări că sprijinul municipalității pentru Arhiepiscopie va continua
acum 12 hours
România a produs anul trecut, în pandemie, haine, fibre textile și încălțări în valoare de 18,3 mld. lei, cu 3,7 mld. lei mai puțin decât în 2019, impactul crizei sanitare devenite și criză economică fiind vizbil la nivel de cifre, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerțului.
Anul trecut, când mai multe fabrici locale s-au închis sau relocat în țări considerate mai ieftine, numărul de croitori și pantofari a scăzut cu aproape 35.000, iar circa 750 de firme au dispărut din statistici. Cu adevărat însă, închiderile se vor vedea în cifrele pe 2021 pentru că anul trecut unele afaceri abia au intrat în insolvență și faliment sau abia au decis să plece.
România a fost încă dinainte de anii ‘90 una dintre cele mai importante destinații de producție pentru marile branduri atât mass market, cât și de lux. În ultimul deceniu însă, piețele din Asia au crescut puternic, mizând pe salarii ce scad până la sub 100 de euro pe lună.
În acest context, în România fabricile continuă să se închidă. Fabricile Calzedonia (una), Rieker (două), Alison Hayes (una din două), Ara Shoes (una din două), RHM Pants (una), Melania (una) sunt doar câteva exemple de închideri dintr-o serie mai lungă, tendința remarcându-se mai pregnant în ultimii 3-4 ani. (Mediafax)
Aplicantele ale căror cereri de finanțare au fost admise în cadrul programului Femeia Antreprenor vor …