Saturday , February 4 2023

Hidroelectrica permite eșalonarea pe 6 luni la plata facturilor

Facturile Hidroelectrica se pot achita în rate, cu ajutorul unui formular-tip. După câteva luni în care nu a emis facturi, cel mai mare producător de energie electrică din România începe să trimită din nou sumele de plată către consumatori.

Hidroelectrica, societatea care are cel mai mic preţ de pe piaţă, a instalat un nou sistem informatic de evidenţă a consumului şi de emitere a documentelor de plată.

Compania anunță că restanţierii pot opta pentru eşalonarea sumelor, pe o perioadă de şase luni.

Aproape 500.000 de consumatori nu şi-au primit facturile la energia electrică în ultimele luni, iar la final de an, Hidroelectrica anunţă că situaţia s-a rezolvat.

Facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.

“Din motive generate atât de modificările legislastive extrem de dese în ceea ce înseamnă modul de facturare, cât şi pentru că volumul de clienţi ai Hidroelectrica a crescut într-un ritm foarte alert, ceea ce a impus ca această companie să-şi îmbunătăţească softul de facturare, au dus la existenţa acestor întârzieri”, spune Corneliu Bodea, expert în energie, potrivit observatornews.ro.

Clienţii Hidroelectrica au la dispoziţie 45 de zile de la emiterea facturii, iar dacă nu pot plăti toată suma trebuie să anunţe compania.

“Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum şase rate lunare, de valori egale”, spun reprezentanţii Hidroelectrica.

Eşalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor.

Cei care doresc acest lucru trebuie să depună un formular în acest sens. Vor stabili împreună cu compania şase rate egale, iar pe perioada eșalonării, pe durata a şase luni, aceștia vor plăti facturile curente și ratele rezultate din eșalonare.

De asemenea, Hidroelectrica precizează și faptul că dacă ne referim la clienții casnici, aceștia au la dispoziție 45 la zile termen să își plătească facturile pe care le vor primi.

Formularul tip pentru cererea de eșalonare este disponibil pentru descărcare în format electronic la adresa:

https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/cereri_esalonare/cerere_esalonare_casnic.pdf (pentru client casnic)  sau

https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/cereri_esalonare/cerere_esalonare_noncanic.pdf (pentru client business).

După completare, acesta poate fi trimis la adresa de mail [email protected] sau poate fi depus în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central”, se arată în informarea remisă de Hidroelectrica.

Hidroelectrica ocupă a treia poziţie în topul furnizorilor de energie electrică din ţara noastră.

Până la 31 decembrie, oferta de preţ este de 0,25 lei/kwh. După 1 ianuarie, societatea susţine că va avea în continuare cel mai bun tarif din piaţă.

 

Vezi si

Noul regulament de furnizare a energiei electrice: Furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de client

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a aprobat modificări consistente la regulamentul de …