Sunday , April 28 2024

Guvernul schimbă regulile pentru Uber și Bolt, după cum au cerut taximetriștii

Legea transportului alternativ va fi modificată prin ordonanță de urgență după recentele proteste ale taximetriștilor. Tarifele dinamice care permit schimbarea costului unei curse în funcție de oră, aglomerație sau alți parametri, vor fi interzise. În plus, șoferii care fac transport alternativ vor obține mai greu autorizațiile. Noile reguli sunt criticate de reprezentanții firmelor de ridesharing, iar taximetriștii, deși susțin modificările, nu cred că vor fi aprobate, relatează TVR Info.

Prin proiectul de ordonanță de urgență pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor, guvernul intenționează să impună același reguli pentru șoferii care fac transport alternativ, cât și pentru taximetriști.

Proiectul propune un număr egal de licenţe de taxi şi autorizații pentru transport alternativ, eliminarea tariful dinamic, dar și obligația ca mașinile să nu fie mai vechi de 10 ani. Proiectul prevede și introducerea aceluiași tip de aparatură de taxare ca în cazul taxiurilor.

Firmele care fac transport alternativ ar urma să fie obligate să deţină autoturismele în patrimoniul propriu. Se vor elimina astfel contractele de comodat care se practică acum pentru a crește siguranța în trafic și a clienților, se arată în proiectul de ordonanță de urgentă.

Până acum, prevederile legii transportului alternativ au fost diferite de ceea ce prevede legea taximetriei.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) susține principiul impozitării și fiscalizării oricărei activități desfășurate pe teritoriul României, subliniind că este esențial să existe aceeași abordare pentru taximetrie și pentru transportul alternativ. Organizația evidențiază că nu are obiecții împotriva platformelor digitale, ci își exprimă preocuparea pentru aplicarea unor reguli echitabile în domeniul transportului de persoane.

Nu acceasi părere o împărtășesc și reprezentanții firmelor de transport alternativ. Aceștia susțin că dacă modificările ar fi legiferate, ar fi practic scoși de pe piață.

Sperăm că această propunere va rămâne o propunere din partea Ministerului Transporturilor. Sperăm că Guvernul nu va obliga trei milioane de utilizatori să meargă numai cu taxiul. În același timp, dacă serviciile taximetrie ar fi avut un real succes în piață nu s-ar fi ajuns aici și considerăm că energia pe care taximetriștii o consumă ar trebui să o consume pentru a-și modifica propria legislație astfel încât să vină la zi cu tehnologiile moderne din ziua de astăzi. Dacă ar fi aprobat un asemnea proiect, asta ar înseamna eliminarea din piață a serviciilor de transport alternativ”, a declarat pentru TVR Cătălin Codreanu, președintele Coaliției pentru Economia Digitală.

Deocamdată, reprezentanții Ministerului Transporturilor nu au oferit un punct de vedere pe proiectul Ordonanței de Urgență. În domeniul transportului alternativ lucrează în jur de 50.000 de șoferi.

Vezi si

Mecanismul privitor la salariul minim european începe de la 1 iulie

Premierul Marcel Ciolacu a declarat vineri că mecanismul privitor la implementarea salariului minim european va …