Friday , May 3 2024

Eurofighter îsi revizuieste strategia de vânzare a avionului Typhoon în tari ca Oman si România

Consor]iul Eurofighter se apropie de [ase campanii de vânzare a avionului de vân\toare ”Typhoon” în ]\ri ca Oman [i România, adoptând o strategie foarte diferit\ fa]\ de modul în care a f\cut afaceri în ultimii 20 de ani, potrivit lui Giuseppe Orsi, pre[edinte [i CEO al Finmeccanica, contractorul italian din domeniul ap\r\rii [i unul dintre principalii parteneri ai Eurofighter, scrie Financial Times /FT/ în edi]ia de duminic\.

‘Recunoa[tem c\ trebuie s\ intr\m într-o aren\ competitiv\ [i nu doar exclusiv politic\’, a declarat Orsi într-un interviu pentru FT.
Unul dintre cei mai mari contractori din domeniul ap\r\rii din Europa î[i revizuie[te modul în care vinde [i stabile[te pre]ul la avionul de vân\toare ”Eurofighter Typhoon”, dup\ semnalul de ‘trezire’ dat de pierderea licita]iei în valoare de 20 de miliarde de lire în India, în fa]a companiei franceze Dassault.
Orsi este în discu]ii cu Ian King, omologul s\u de la BAE Systems din Marea Britanie, care a l\sat s\ se în]eleag\ în mod clar c\ ar fi dispus s\ coboare pre]ul avionului Typhoon pentru a recâ[tiga India. Consor]iul include, de asemenea, compania pan-european\ EADS, care reprezint\ Spania [i Germania.
Cancelarul german Angela Merkel [i premierul britanic David Cameron au fost activi în vânzarea Typhoon, în timp ce eforturile considerabile ale fostului pre[edinte Nicolas Sarkozy de a ajuta industria de ap\rare francez\ au suscitat invidie printre rivalii europeni, potrivit FT.
Orsi spune îns\ c\ rolul guvernelor se va schimba [i c\ Typhoon trebuie s\ devin\ în primul rând atractiv din punct de vedere comercial înainte ca guvernele s\ se implice în ajutarea vânz\rii avionului, precum [i la instruirea [i schimburile de tehnologie care vin odat\ cu vânzarea.
Pierderea în luna ianuarie a celei mai valoroase licita]ii interna]ionale existente vreodat\ privind avionul de vân\toare a fost un [oc pentru Eurofighter [i mai ales pentru politicienii ]\rilor – Germania, Italia, Spania [i Marea Britanie – care au injectat miliarde în dezvoltare.
Mul]i au acordat Dassault pu]ine [anse, deoarece compania aerospa]ial\ francez\ nu a ob]inut alte contracte la export, fapt care a generat zvonurile c\ produc]ia avionului de lupt\ ”Rafale” va fi întrerupt\. Dar India a declarat c\ Rafale este o ofert\ pur [i simplu mai competitiv\. Potrivit FT, este posibil ca [i politica s\ fi jucat un rol, dar un indiciu privind cât de serios trateaz\ Eurofighter preferin]a Indiei este faptul c\ consor]iul a început ulterior s\-[i revizuiasc\ în întregime modul de stabilire a pre]ului la avion.
În ultimii 20 de ani, companiile au beneficiat de luxul de a produce un avion [i de a dicta pre]ul. Acest lucru a convenit Germaniei, Marii Britanii, Italiei, Spaniei [i Austriei, toate primind o cot\ a ocup\rii for]ei de munc\ [i a competen]elor care au venit odat\ cu proiectul. Dar a[a cum a ar\tat cazul Indiei, aceasta nu func]ioneaz\ pe pia]a de export.
Ast\zi, în contextul unor bugete fiscale occidentale flexibile [i în condi]iile în care fiecare contractor se gr\be[te s\-[i vând\ marfa unor state bogate în petrol [i na]iuni în curs de dezvoltare, poten]ialii clien]i se a[teapt\ la un acord mult mai bun.
Companiile Eurofighter recurg acum la strategia opus\, în contextul în care to]i partenerii convin pre]ul, pe baza ofertei concuren]ilor Eurofighter [i lucreaz\ împreun\ pentru a realiza acest lucru.
‘Când mergem pe pia]a deschis\, competitivitatea este esen]ial\, de aceea trebuie s\ ne reorganiz\m’, a spus Orsi. ‘Vom sta to]i în jurul mesei [i vom începe de la pre]ul concuren]ial pentru a câ[tiga o competi]ie, a[a cum facem în domeniul comercial, [i apoi ne întoarcem s\ vedem ce trebuie s\ fac\ fiecare companie în scopul de a ob]ine acest pre] competitiv’, a ad\ugat el.
Orsi recunoa[te c\ o astfel de schimbare radical\ ar putea fi o provocare. Partenerii Eurofighter, care sunt, de asemenea, concuren]i acerbi, vor trebui s\ stabileasc\ un nivel mai mare de transparen]\, având încredere reciproc\ legat de informa]ii sensibile, precum costurile [i marjele. Ei vor trebui s\ accepte, de asemenea, unele pierderi în marje, în timp ce politicienii trebuie s\ joace ‘un rol foarte diferit atunci când produsul este eficient’.
‘Trebuie s\ abord\m aceste pie]e de export având o atitudine comercial\, mai degrab\ decât s\ se sugereze o viziune politic\ a unui produs,’ a subliniat Orsi. (Agerpres)

Vezi si

Peste 79% dintre români intenţionează să îşi petreacă Sărbătorile Pascale în familie; 16% îşi doresc să călătorească

Peste 79% dintre români intenţionează să îşi petreacă Sărbătorile Pascale acasă, în familie, iar 75% …