Tuesday , September 27 2022

De ce îşi dau DEMISIA tinerii din Generaţia Y

generatia Y

În 2014, există toate premisele ca tot mai mulţi tineri specialişti, mai ales cei din Generaţia Y, să plece din companii pentru a începe să lucreze pe cont propriu, avertizează consultanţii în management şi strategie. Singura soluţie pe care o au managerii ca să-i păstreze este să le direcţioneze interesele antreprenoriale în interesul companiei la care lucrează.

Statistici recente arată faptul că actuala criză economică, presiunile crescute din mediul de business şi, în mod special, concentrarea excesivă pe rezultate financiare determină membrii Generaţiei Y să dezvolte două tipuri de comportamente: fie rămân în companii, dar sunt «dezangajaţi » sau neproductivi, fie încep o afacere proprie.

“Studiile actuale arată că aspiraţiile a 48% din reprezentanţii Generaţiei Y sunt de orientare spre antreprenoriat. Asta îi face foarte receptivi la intraprenoriat în organizaţiile lor şi, implicit, reticenţi în organizaţiile slab intraprenoriale”, a declarat Alexandra Pode, Partener în cadrul Business Models CEE, biroul pentru Europa Centrală şi de Est al unei cunoscute reţele internaţionale de strategie şi consultanţă în modele de afaceri.

Tinerii profesionişti cu potenţial intraprenorial se simt reprezentaţi de interesele de afaceri ale companiilor doar atunci când acestea le oferă un spaţiu de autonomie.

Deşi caracteristicile antreprenorilor şi ale angajaţilor care au comportamente antreprenoriale sunt similare – spirit de iniţiativă, identificarea şi urmărirea oportunităţilor, gestionarea resurselor şi construirea alianţelor potrivite – în economii ca a României, rata activităţilor intraprenoriale a fost în 2013 de şapte ori mai mică decât a iniţiativelor independente, conform Global Entrepreneurship Monitor, care urmăreşte iniţiativele intraprenoriale din 54 de ţări.

“Deşi stăm mai bine la asta decât China, Polonia sau Ungaria, în contextul economic dificil, angajaţii cu profil intraprenorial au tendinţa să se detaşeze mai uşor şi să înceapă un business pe cont propriu. Dezvoltarea competenţelor necesare pentru susţinerea iniţiativelor interne şi crearea unui mediu propice pot fi cheia organizaţională pentru a face faţă nevoii de inovaţie şi de adaptare la schimbările din piaţă”, a explicat Alexandra Pode.

“Studiile arată deja că în 2013 mai mult de 10% din populaţia adultă a României a dezvoltat o idee antreprenorială în stadiu incipient. În acest context, pentru companii, unii profesionişti vor deveni în timp concurenţă, iar alţii – «motoare de creştere », în funcţie de deciziile pe care managerii de business şi de HR le iau acum pentru asigurarea unui bun climat organizaţional», a mai spus partenerul Business Models.

Specialiştii remarcă două disfuncţionalităţi în raporturile actuale dintre management şi tinerii profesionişti. Prima este legată de “the blame game”, în care fiecare generaţie arată cu degetul către cealaltă, în lipsa instrumentelor comune care să susţină dialogul între generaţii.

A doua este focusul excesiv pe comportamente, iar aşteptările reciproce sunt exprimate mai degrabă la nivel de comportamente versus o nouă variantă, viabilă, în care focusul este pus pe valoarea adăugată a fiecăruia şi personalizarea «locului în companie».

Business Models CEE va organiza în data de 14 aprilie 2014 Workshopul Business Model You, destinat profesioniştilor cu spirit antreprenorial, precum şi managerilor de business şi de resurse umane, care vor să maximizeze potenţialul de creştere al tinerilor specialişti.

 

 

Vezi si

Contribuția totală a sectorului silvic și a industriilor bazate pe lemn a ajuns la 9,86 miliarde euro anual

Contribuția totală a sectorului silvic și a industriilor bazate pe lemn a ajuns la 9,86 …