Sunday , April 28 2024

COTAR: Industria de reparații auto ar putea să fie băgată în faliment prin acest ritm al plăților făcute de FGA

Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) plătește despăgubiri în condiții mai dezavantajoase decât City Insurance sau Euroins și există pericolul ca industria de reparații auto să fie băgată în faliment prin acest ritm al plăților făcute de FGA, avertizează Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), printr-un comunicat, citat de Stirile TVR.

“Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România a constatat că Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) plătește despăgubiri în condiții mai dezavantajoase decât City Insurance sau Euroins. Atragem atenția asupra pericolului ca industria de reparații auto să fie băgată în faliment prin acest ritm al plăților făcute de FGA! În prezent, industria de reparații auto are peste 140.000 de dosare de daună nedespăgubite nici de City Insurance, nici de FGA, și peste 160.000 de dosare de daună neachitate de Euroins și nedespăgubite de FGA”, se menționează în comunicat.

Potrivit sursei citate, cele aproximativ 300.000 de dosare de daună neachitate încă de FGA sunt în valoare de 600 de milioane de euro, la care se adaugă costurile judiciare, onorariile avocaților și dobânzile bancare.

“În realitate, paguba produsă industriei de reparații auto este de peste 1 miliard de euro, în timp ce prețul RCA a crescut cu 250% doar în ultimii 2 ani și ar fi crescut și mai mult, dacă nu ar fi avut loc ‘înghețarea’ prețurilor RCA pentru 6 luni”, subliniază sursa citată.

COTAR atrage atenția asupra faptului că niciun guvern nu poate gestiona consecințele negative generate de falimentul a peste 5.000 de unități reparatoare care au colaborat cu aceste societăți de asigurări.

De asemenea, semnalează că în raportul ASF privind Evoluția Pieței de Asigurări în primele 9 luni ale anului 2022, (ultimul raport pentru anul 2022), la pagina 39 se regăsește următoarea concluzie: “La finalul primelor nouă luni ale anului 2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, nivelul daunei medii a crescut cu 5%, în timp ce prima medie RCA a crescut cu 71%.”

“Așadar, conform datelor ASF, dauna medie a crescut cu 5%, în timp ce prima RCA medie a crescut cu 71% – de 14 ori mai mult! Această concluzie ar trebui avută în vedere de către toți cei care aleg sa învinovățească unitățile reparatoare și păgubiții din România, în loc să-și recunoască vina sau măcar să încerce cu bună-credință găsirea unor soluții la criza pe care au creat-o”, susțin reprezentanții COTAR.

COTAR, confederație reprezentativă pe sectorul de activitate “transporturi rutiere”, “școli de conducere auto”, are ca membri federații și asociații din rândul transportatorilor de persoane, marfă, transportatorilor în regim de taxi și închiriere, școlilor de conducători auto, unităților reparatoare.

Vezi si

Mecanismul privitor la salariul minim european începe de la 1 iulie

Premierul Marcel Ciolacu a declarat vineri că mecanismul privitor la implementarea salariului minim european va …