Thursday , April 18 2024

Bonus-malus fără bonus

Prețul unei polițe RCA a crescut constant în ultimul an din cauza falimentului celui mai mare asigurător din piață, City Insurance, iar odată cu acest șoc sistemul de bonus-malus și-a pierdut partea de bonusare, cel puțin pentru primele categorii de bonus.

Anul 2023 începe cu o piață a asigurărilor care se uită în continuare cu mare atenție la segmentul RCA, care până la finalul anului trecut a consemnat creșteri semnificative pe toate palierele, prețuri, subscrieri, ritm de creștere și număr de companii active pe acest segment. Acum, cu o nouă majorare a contribuțiilor asigurătorilor la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) de la 2,5% la 4%, prețul unei polițe RCA cel mai probabil va continua să crească pentru că această presiune pe bugetele asigurătorilor va fi inclusă în prețul polițelor. Dacă prețul polițelor RCA își continuă ascensiunea și piața în sine, în ceea ce privește volumul subscrierilor, ar putea atinge noi maxime anul acesta.

În ultimii doi ani, piața RCA a fost principalul segment urmărit atât de întreaga piață a asigurărilor, cât și de autorități și clienți. De la anunțul privind falimentul City Insurance din septembrie 2021 până în prezent, piața RCA a crescut exponențial din perspectiva subscrierilor, dar în același timp și prețul unei polițe RCA a ajuns de la simplu la dublu, chiar triplu.

În timp ce asigurătorii și-au refăcut strategii, au început să se poziționeze mai bine pe piața RCA, iar alți jucători noi și-au făcut loc văzând oportunitate după prăbușirea City Insurance, clienții au trecut printr-o serie de provocări majore. Pe lângă crizele suprapuse cu care întreaga lume se confruntă, șoferii din România au trebuit să își recalculeze bugetele pentru mașinile lor din cauza unor creșteri substanțiale ale prețurilor la polițele RCA.

ZF a urmărit un exemplu al unui șofer cu o vârstă între 25 și 30 de ani care deține un autoturism marca Renault Megane, cu o capacitate cilindrică de 1.590 cmc, fabricat în anul 2016, care în luna octombrie 2021 se afla la o clasă de bonus-malus B0.

Această clasă înseamnă că la oferta obținută de la asigurătorii RCA nu se ia în calcul niciun fel de reducere pentru că șoferul se află la prima poliță RCA, urmând să dovedească că merită să obțină reduceri progresiv pentru fiecare an în care nu se implică în niciun accident rutier. După doi ani în care șoferul a avansat de la B0 la B2, în loc să aibă o ofertă la polița RCA mai mică cu 10% din partea asigurătorilor, cea mai ieftină poliță din interogarea făcută de ZF pe o platformă de brokeraj era cu cel puțin 2% mai scumpă. (Mediafax)

Vezi si

Cât sunt dispuși românii să plătească pentru cazare în perioada minivacanței de Paști

67,5% dintre români spun că ar plăti între 150 și 300 de lei/camera dublă/noapte, iar …