Friday , March 29 2024

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile: Planul CE privind motoarele “nu este raţional”

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a condamnat vehement, miercuri, propunerea Comisiei Europene de interzicere din anul 2035 a fabricării de autoturisme dotate cu motoare având ardere internă, afirmând că planul “nu este raţional”.

“Interzicerea unei tehnologii nu este o soluţie raţională în acest stadiu. Toate opţiunile, inclusiv motoarele termice foarte eficiente, cele hibrid şi vehiculele cu hidrogen, trebuie să joace un rol în tranziţia spre neutralitatea climatică”, anunţă Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), conform Agenţiei France-Presse şi publicaţiei belgiene Business AM.

Comisia Europeană a propus, miercuri, un plan ambiţios privind reducerea poluării, care va afecta puternic sectorul auto, industria aviaţiei şi cea maritimă, o iniţiativă care va trebui să ajungă în Parlamentul European şi în Consiliul UE, dar care deja este contestată de Franţa şi Germania. Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, crede că emisiile poluante trebuie reduse cu 55% până în 2030 şi propune măsuri severe pentru ca Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050.

Astfel, Comisia Europeană a propus miercuri înăsprirea Sistemului UE de tranzacţionare a emisiilor poluante, reducerea drastică a emisiilor de dioxid de carbon în fermele agricole şi utilizarea energiilor regenerabile. În plus, Comisia Europeană vrea ca toate autoturismele şi vehiculele utilitare produse şi înmatriculate după anul 2035 să genereze emisii zero, adică să aibă motoare electrice. Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeană vrea reducerea poluării generate de avioane şi nave maritime. Pentru a intra în vigoare, ambiţiile Comisiei Europene vor trebui să primească aprobarea Parlamentului European şi Consiliului UE.

“Este vorba de o propunere toxică”, a reacţionat eurodeputatul Pascal Canfin, membru al grupului Înnoim Europa şi preşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.

Propunerile sunt contestate de Germania, Franţa, Spania şi Italia, care argumentează că impactul social al noilor măsuri riscă să genereze proteste de amploare de genul celor organizate în ultimii ani în Franţa de Mişcarea “Vestele Galbene”, care a denunţat creşterea tarifelor la transport şi erodarea nivelului de trai. (Mediafax)

Vezi si

SYMMETRICA investește 48 de milioane de euro în cea mai mare fabrică de pavaje și dale de beton din Sud-Estul Europei

Noua unitate de producție va fi amplasată în apropiere de București și va fi inaugurată …