Monday , May 13 2024

ANPC, sfaturi despre cumpărăturile online: Verificați dacă aveți de-a face cu un operator economic de încredere

Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă persoanelor care fac achiziții online să verifice dacă operatorul economic este de încredere, confirmând datele de înregistrare ale companiei și verificând feedback-ul și reclamațiile primite online.

Într-o postare pe o rețea de socializare, Anghel oferă Câteva sfaturi utile pentru siguranța în online.

“Afacerile legitime acceptă în general plățile electronice cu cardul și nu solicită transferuri de bani. Neacceptarea plății cu cardul este suspectă; Introduceți contul bancar sau datele cardului pentru efectuarea plății doar pe o pagină web securizată. O pagină web securizată va avea https:// la începutul denumirii afișate în bara de adrese și o imagine cu un lacăt închis în browser; Nu trimiteți niciodată contul bancar sau datele cardului prin e-mail, SMS sau mesagerie instant; Nu dezvăluiți informații personale unui comerciant online”, sfătuiește Anghel cumpărătorii.

Pentru protejarea informațiilor, directorul general al ANPC recomandă verificarea dacă o afacere este legitimă – online sau telefonic.
“Asigurați-vă că website-ul este sigur. Căutați imaginea unui lacăt și https:// în bara de adrese; Nu împărtășiți informații care ar putea fi folosite pentru a vi se ghici parolele și fura identitatea. De exemplu, nu folosiți data nașterii ca parolă; Asigurați-vă că aveți instalate pe toate dispozitivele personale, inclusiv pe laptop, tabletă și telefon, o soluție împotriva programelor malware și un software antivirus; Asigurați-vă că le mențineți actualizate; Nu vă trimiteți niciodată datele bancare sau datele cardului de credit prin e-mail”, se spune în postarea de pe Facebook.
În vederea protejării dispozitivelor, cumpărătorii sunt sfătuiți să seteze întotdeauna o parolă, un cod PIN sau un cod de acces pentru a opri alte persoane să le folosească dispozitivele. De asemenea, trebuie actualizate aplicațiile și sistemele de operare de îndată ce sunt versiuni noi disponibile. “Puteți utiliza funcția de actualizare automată a dispozitivului dvs. în acest scop”, subliniază Paul Anghel. În plus, cumpărătorii online trebuie să se asigure că dispozitivul lor nu se conectează automat la noi rețele wifi fără permisiunea lor expresă. În cazul conectării la rețele necunoscute sau rețele wifi publice, aceștia trebuie să evite să introducă orice informații confidențiale sau sensibile, cum ar fi nume de utilizator, parole, datele cardului.

“Instalați aplicații doar de la furnizori de încredere. Pentru parole, utilizați o combinație de majuscule, minuscule, numere și simboluri. Parolele lungi sunt puternice, gândiți-vă mai degrabă la fraze decât la parole. Nu folosiți aceleași parole pentru conturi diferite. Nu deschideți ferestre pop-up suspecte sau faceți clic pe linkuri sau atașamente din e-mailuri sau mesaje text de la persoane pe care nu le cunoașteți. Nu răspundeți la apeluri telefonice care vă cer să acceseze de la distanță calculatorul dumneavoastră – închideți imediat apelul. Fiți precaut la orice solicitare neobișnuită de a plăti pentru bunuri sau servicii pe care nu vă amintiți să le fi cumpărat. Puteți fi tras la răspundere legal dacă furnizați datele de plată unei surse implicate în activități frauduloase – verificați întotdeauna dacă beneficiarul plății este legitim. Nu deschideți e-mailuri de la persoane pe care nu le cunoașteți. Verificați e-mailurile care pretind că provin de la prieteni sau de la membri ai familiei, asigurându-vă că adresa de e-mail este corectă”, mai spune oficialul ANPC.  (Agerpres)

Vezi si

Creditele ipotecare noi acordate în primele trei luni ale anului au crescut cu 30%

Totalul creditelor ipotecare noi acordate în primele trei luni ale acestui an a fost de …