Wednesday , April 24 2024

8% dintre elevii din județ și doar câteva cadre didactice nu au participat la școala online. Un singur profesor a fost sancționat pentru absențe

Potrivit IŞJ Suceava, concluziile inspecției predării online arată că mai puțin de 10 profesori, din mediul rural, au absentat total de la cursurile online, desfășurate în ultima lună. Intr-un singur caz s-a aplicat sancționarea cadrului didactic pentru că a refuzat să susțină lecțiile online, inspectorii atenționându-i pe chiulangii că la fel se va proceda în toate cazurile de acest gen. In urma centralizării a 10.000 de chestionare completate de către părinți și elevi și a răspunsurilor primite de la 2.000 de cadre didactice din județ, inspectorii școlari au aflat că elevii s-au acomodat cu tot ceea ce ține de participarea la lecțiile online, însemnând folosirea tehnologiei și a platformelor educaționale, însă nu sunt de acord ca orele de limba română și matematică să fie comasate, pentru că un astfel de program este foarte obositor pentru ei  

În urma inspectării predării online, realizată de Inspectoratul Şcolar Județean (IŞJ) Suceava pe parcursul săptămânilor trecute, s-au conturat câteva concluzii în baza cărora s-au luat, sau urmează să se ia, anumite măsuri menite să îmbunătățească procesul învățării la distanță. Potrivit inspectorilor școlari, în județul Suceava există un număr mic de elevi care nu au participat luna trecută la cursurile online și un număr foarte mic de cadre didactice care nu au susținut lecții online, deși au avut toate condițiile în acest sens. ”La finalul primei etape a evaluării predării online, care s-a realizat împreună cu directorii școlari, rezultatul este foarte îmbucurător. Am constatat că avem un număr mic de copii care nu au participat la școala online și un număr foarte mic de profesori care nu au susținut lecțiile în această perioadă, deși au toate posibilitățile și dotările tehnice necesare. Este vorba despre 8% dintre elevii din județ, care nu au intrat sau nu au avut posibilitatea să desfășoare cursurile online, și aici vorbim despre elevi din Dolhasca, Gulia și zone unde nu este semnal la internet, cum ar fi Broșteni și Izvoarele Sucevei, unde școlile sunt mici și sunt foarte puțini elevi înscriși”, a declarat inspectorul școlar general adjunct Ioan Puiu.

În ceea ce privește cadrele didactice care au tras chiulul în perioada suspendării cursurilor față-în-față din unitățile de învățământ, în contextul epidemiologic actual, IŞJ Suceava informează că este vorba de mai puțin de 10 profesori, din mediul rural. Într-un singur caz s-a aplicat sancționarea cadrului didactic pentru că a refuzat să susțină lecțiile online, inspectorii atenționându-i pe chiulangii că la fel se va proceda în toate cazurile de acest gen. ”Avem un singur cadru didactic sancționat pentru că nu a susținut lecțiile online în această perioadă – un profesor din mediul rural. I-au fost tăiate din salariu zilele în care a absentat, pentru că avem pârghiile legale pentru a proceda la sancționarea celor care nu își desfășoară activitatea, conform programului. În rest, avem doar câteva cazuri separate, sub 10, în care profesorii nu au susținut lecțiile online. În continuare, vom proceda la fel cu cei care refuză să susțină activitățile didactice la distanță, în perioada suspendării cursurilor din școli”, a precizat inspectorul Puiu.

 

 

n 12.000 de chestionare completate de părinți, elevi și cadre didactice

 

 

Complementar activității de inspecție școlară privind predarea online, IŞJ Suceava a distribuit o serie de chestionare, care au fost completate de părinți, elevi și cadre didactice. Scopul a fost acela de a identifica problemele, greutățile și greșelile din întreg procesul de predare-învățare în sistem online, pentru a le corecta sau remedia. Potrivit inspectorilor școlari, au fost completate de către părinți și elevi 10.000 de chestionare, iar alte 2.000 de către cadre didactice din județ. Rezultatele centralizate arată că elevii s-au acomodat cu tot ceea ce ține de participarea la lecțiile online, însemnând folosirea tehnologiei și a platformelor educaționale, însă nu sunt de acord ca orele de limba română și matematică să fie comasate, pentru că un astfel de program este foarte obositor pentru ei. ”Am înțeles că unii elevi făceau și 10 ore de matematică sau limba română comasate, ceea ce este foarte greu pentru ei, așa că le-am solicitat profesorilor să schimbe programul. La grădinițe se merge pe o altă variantă, pentru că nu poți cere unui preșcolar să stea cu orele în fața tabletei, astfel că li se transmit temele și indicațiile pentru activitățile ce le au de făcut. Mai e problema învățământului special, unde avem circa 500 de copii cu dizabilități și elevi cu CES, dar acolo nu se pune problema să le impui să participe la cursurile online, deși avem câteva exemple de bună practică, copii care se descurcă foarte bine în această perioadă”, a completat reprezentantul IșJ Suceava, care a ținut să aprecieze efortul imens depus de marea majoritate a cadrelor didactice pentru a desfășura un act educațional de calitate, în condițiile date, dar și efortul părinților, în special al elevilor din clasele primare, datorită cărora copiii țin pasul cu ritmul de predare și reușesc să asimileze informațiile furnizate prin intermediul internetului. (Oana NUȚU)

Vezi si

Grav accident pe E85, la Pătrăuți. Două persoane au fost rănite

Marți seara, în jurul orei 21.00, pe E 85, în localitatea Pătrăuți, a avut loc …