Ministrul Justitiei cere revocarea sefei DNA, Laura Codruta Kovesi. Care e procedura de revocare

22/02/18 ora:7:26pm

Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a prezentat, joi, la sediul Ministerului Justitiei, la ora 18.00, raportul privind activitatea manageriala a DNA. 

tudorel toaderIntr-o expunere de o ora si jumatate a raportului de 36 de pagini privind activitatea sefei DNA, ministrul Justitiei a prezentat 20 de puncte in care Kovesi a fost puternic criticata pentru activitatea profesionala si manageriala, dar si pentru iesirile sale publice.

La final, Tudorel Toader a pus concluziile si a declarat ca initiaza procedura de revocare a sefei DNA.

Raportul va fi trimis CSM si presedintelui Romaniei, care va decide daca o revoca sau nu pe sefa DNA.

Revocarea procurorului general al Romaniei sau a procurorului sef al DNA se face de catre presedintele Romaniei, la propunerea ministrului Justitiei, care se poate sesiza si din oficiu. ziare.com explica procedura:

Astfel, potrivit articolului 54 alineatul 1 din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie, adjunctii acestuia, procurorii sefi de sectie ai acestor parchete, precum si procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctii acestora sunt numiti de Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data.

Presedintele Romaniei poate refuza motivat numirea in functiile de conducere mentionate, aducand la cunostinta publicului motivele refuzului.

“Revocarea procurorilor din functiile de conducere prevazute la alin. (1) se face de catre Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie ori a procurorului general al Parchetului National Anticoruptie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) care se aplica in mod corespunzator”, prevede articolul 54 la alineatul 4.

Articolul 51 stabileste ca revocarea din functia de conducere se dispune pentru urmatoarele motive: a) in cazul in care nu mai indeplinesc una dintre conditiile necesare pentru numirea in functia de conducere; b) in cazul exercitarii necorespunzatoare a atributiilor manageriale privind organizarea eficienta, comportamentul si comunicarea, asumarea responsabilitatilor si aptitudinile manageriale; c) in cazul aplicarii uneia dintre sanctiunile disciplinare.

La verificarea organizarii eficiente a activitatii vor fi avute in vedere, in principal, urmatoarele criterii: folosirea adecvata a resurselor umane si materiale, evaluarea necesitatilor, gestionarea situatiilor de criza, raportul resurse investite – rezultate obtinute, gestionarea informatiilor, organizarea pregatirii si perfectionarii profesionale si repartizarea sarcinilor in cadrul parchetelor.

La verificarea comportamentului si comunicarii vor fi avute in vedere, in principal, comportamentul si comunicarea cu judecatorii, procurorii, personalul auxiliar, justitiabilii, persoanele implicate in actul de justitie, alte institutii, mass-media, asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul instantei sau parchetului si transparenta actului de conducere.

La verificarea asumarii responsabilitatii vor fi avute in vedere, in principal, indeplinirea atributiilor prevazute de lege si regulamente, implementarea strategiilor nationale si secventiale in domeniul justitiei si respectarea principiului distribuirii aleatorii sau, dupa caz, al repartizarii pe criterii obiective a cauzelor.

La verificarea aptitudinilor manageriale vor fi avute in vedere, in principal, capacitatea de organizare, capacitatea rapida de decizie, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa si capacitatea de adaptare rapida.

1 Comentariu pe acest subiect. Spune-ti parerea!

  1. ela 22/02/2018 la ora 20:01 -

    Felicitari domnule ministru Tudorel Toader ati avut un raport profesionist si o expunere IMPECABILA , ne mandrim ca sunteti moldovean !