Saturday , April 20 2024

Comisia Europeană anchetează Disneyland Paris. Tarife în funcţie de naţionalitatea turiştilor

disneyland

Anchetă la cel mai mare parc de distracţii din Europa, unde mii de familii de români îşi duc copiii în fiecare an! Comisia Europeană a anunţat că anchetează plângerile turiştilor care spun că plătesc tarife în funcţie de… naţionalitate! Presa europeană a evocat în repetate rânduri că îndrăgitul Disneyland îi jecmăneşte în special pe turiştii germani şi britanici, şi chiar şi pe români.
Românii, italienii, spaniolii, britanicii şi germanii plătesc mai mult decât francezii sau belgienii pentru acelaşi sejur la Disneyland Paris. De exemplu, pentru un sejur de două nopţi la începutul toamnei, o familie cu un copil din Franţa sau Belgia plăteşte circa 860 de euro, în timp ce una din România plăteşte aproape 1.540 de euro. Numai spaniolii şi germanii plătesc mai mult, peste 1800 de euro. Ori o astfel de practică este împotriva normelor Uniunii Europene.
“Dacă nu sunteţi francez sau belgian, veţi plăti diferit sejurul la Disneyland. Această diferenţă de preţ variază între 20% şi 50%, uneori mai mult, în funcţie de perioadă. Practic, sunteţi pedepsit pentru că sunteţi german, sunteţi pedepsit pentru că sunteţi italian. Într-un cadru european în care luptăm împotriva discriminării, acest lucru este inacceptabil”, a declarat Marc Tarabella, europarlamentar.
De cealaltă parte, conducerea Disneyland Paris a negat acuzaţiile.
“Nu este o acuzaţie adevărată pentru că preţul de bază este acelaşi în toate ţările europene. Atunci când avem o promoţie, promoţia se aplică diferit pentru fiecare ţară în parte. Dar promoţiile sunt adaptate pentru fiecare ţară. În Spania veţi avea o promoţie care include o noapte sau o zi gratuite şi zborul gratuit. Deci transportul gratuit pentru copii. În Franţa va fi o reducere cu 30%. Pentru că, în Franţa, zborul gratuit nu interesează pe nimeni”, a declarat Julien Kaufmann, vicepreşedinte Disneyland Paris.
Noua Comisie Europeană, braţul executiv al Uniunii, a lansat o adevărată cruciadă împotriva barierelor comerciale naţionale care îi afectează pe consumatori. Primele companii care au resimţit efectele acestei campanii au fost firmele americane Amazon, Google şi Apple, vizate de mai multe anchete.
 
 

Vezi si

Tablou furat dintr-o galerie de artă britanică, estimat la două milioane de euro, găsit în România după patru ani

Un tablou estimat la 2 milioane de euro, furat dintr-o galerie din Oxford, în 2020, …