Friday , March 29 2024

Circa 1.300 de angajați din depourile CFR au intrat în grevă

Circa 1.300 de angajați ai CFR care se ocupă cu lucrările de mentenanță au intrat joi dimineață în grevă, potrivit Mediafax. Programul a aproximativ 20 de trenuri a fost afectat.

Angajații care au intrat în grevă lucrează în depouri pentru lucrările de mentenanță a locomotivelor. Este vorba despre depourile din toată țara, inclusiv cele din București, Suceava, Cluj, Iași, Ploiești, Brașov și Timișoara.

Cei care se ocupă de mentenanța și revizia locomotivelor sunt în grevă pentru că CFR Călători refuză să încheie un nou contract de mentenanță. Există acel protocol conform căreia o locomotivă trebuie să intre în revizie din trei în trei zile.

La Suceava, au fost anulate trenurile Suceava-Pascani si retur. Pasagerii nu au fost anunțați și mulți au așteptat degeaba pe peron.
Despre motivele protestului vorbea marți unul intre liderii sindicali: “Oamenii refuză să mai lucreze. Este un conflict, practic, între ceea ce face CFR Călători acum. Practic, ei încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune iniţial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au început undeva în luna septembrie 2019, cu o notificare către SCRL precum că ar trebui să îşi retragă angajaţii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a şi întâmplat în luna noiembrie. Numai că atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea dată, care este şi administrator special, întrucât societatea este în insolvenţă, şi le-a spus foarte clar că aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Călători şi, implicit, dacă se continuă aceeaşi politică, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Călători a preluat angajaţii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de faţă angajaţii din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparaţii, ci sunt puşi să facă alte lucruri care nu ţin de reparaţii. Prestaţiile se fac în alte părţi, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători”, spunea pentru Agerpres Ionel Savin, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012.
De asemenea, Savin a precizat că CFR Călători a încercat să inducă ideea că aceste cheltuieli au crescut din cauza SCRL, motivul real fiind “deciziile luate de managerii transportatorului public feroviar de călători”.

“Pe o astfel de motivare, pe 6 ianuarie, în Consiliul de Administraţie, au prezentat acest punct de vedere, motivând că SCRL şi-ar fi retras angajaţii din anumite puncte de lucru şi este necesară o internalizare a activităţii, ca şi cum SCRL ar fi o firmă externă, şi nu ar fi propria filială de reparaţii. CFR Călători este acţionar unic la SCRL. În condiţiile astea, au încercat, prin Consiliul de Administraţie, să inducă ideea că au crescut cheltuielile din cauza SCRL, dar, de fapt, ele au crescut din cauza deciziilor managerilor de la CFR Călători – ei ne-au solicitat să retragem personalul din punctele respective – iar cheltuielile au crescut pentru că, de exemplu, locomotiva trebuia să îşi facă mentenanţa la capăt de traseu, iar acum este necesar să o mute 200 de kilometri, la un depou unde să îi facă mentenanţa şi se plătesc taxe de infrastructură. Toate chestiile astea au stat la baza motivării pentru internalizarea, cum au zis dumnealor, a activităţii către CFR Călători şi pentru a lua alte două puncte de lucru de către CFR Călători – Automotoarele de la Bucureşti şi punctul de lucru de la Tecuci”, mai spunea Savin.

Vezi si

Populația va plăti în continuare prețuri plafonate pentru electricitate și gaze naturale până în primăvara anului viitor

Populația va plăti în continuare prețuri plafonate pentru electricitate și gaze naturale. Guvernul a prelungit …