Unilever renunță la mii de vitrine frigorifice și acceptă scăderea cotei de piață pentru a convinge Concurența să îi permită preluarea Betty Ice
Consiliul Concurenței a anunțat joi că supune dezbaterii publice angajamentele propuse de Unilever pentru eliminarea preocupărilor de natură concurențială, în contextul preluării producătorului de înghețată din Suceava, Betty Ice.
„În urma analizei efectuate, au rezultat anumite îngrijorări concurențiale legate de compatibilitatea operațiunii economică notificate cu un mediu concurențial normal, pe piața națională a producției și comercializării înghețatei impuls (înghețată de consum rapid: la cornet, pe băț, vafă) pe segmentul comerțului traditional”, anunță Autoritatea.
Concurența precizează că pentru a înlătura aceste îngrijorări, Unilever propune să retragă un număr de vitrine frigorifice amplasate în spațiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerțului tradițional. „Se estimează că rezultatul va fi reducerea cotei de piață combinate a Unilever si Betty Ice, pe segmentul înghețatei impuls comercializată prin canalul tradițional, astfel oferindu-se concurenților posibilitatea de a accesa locațiile respective”, adaugă Consiliul Concurenței.
La începutul lunii ianuarie, compania Unilever a anunțat preluarea producătorului de înghețată Betty Ice din Suceava, compania antreprenorului Vasile Armenean într-o tranzacție de circa 100 milioane de euro. Betty Ice are o cifra de afaceri anuală de circa 30 de milioane de euro, iar negocierile au început de anul trecut.
Betty Ice are o fabrică în județul Suceava, magazine proprii în Brașov, Oradea, Sibiu și Cluj-Napoca, iar în timpul verii are deschise peste 100 de chioșcuri cu înghețată în toată țara. Compania livrează și la export, pe cinci piețe. La acea dată, antreprenorul estima o cifră de afaceri de 31-32 milioane de euro pentru 2018.
Unilever mai deține și mărcile Algida, Napoca), iar pe piața mai sunt prezente companiile Nestlé (Nirvana, JOE), Top Gel și Alpin 57 Lux, informează Mediafax.