Unilever renunță la mii de vitrine frigorifice și acceptă scăderea cotei de piață pentru a convinge Concurența să îi permită preluarea Betty Ice

12/10/18 ora:10:50am

Grupul anglo-olandez Unilever, care a achiziționat în ianuarie Betty Ice, cel mai mare producător de înghețată din România, încearcă să convingă Consiliul Concurenței să îi acorde avizul pentru această tranzacție, asumându-și să retragă între 3.000 și 5.500 de ­vi­trine frigorifice, amplasate în spațiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerțului tradițional, astfel încât să nu existe o poziție dominantă pe piața de înghețată, potrivit Profit.ro. Măsura propusă urmează să fie menținută pentru sezoanele de înghețată 2019 și 2020. Unilever estimează că retragerea numarului de vitrine frigorifice asumat față de Consiliul Concurenței va avea drept rezultat o reducere între 3-8% a cotei de piață combinate a Unilever si Betty Ice, pe segmentul înghețatei impuls (cornet și pe băț) comercia­lizată prin canalul tradițional, reducând această cotă valorică de piață în jurul pragul de 40%, așa cum este aceasta calculată de către Consi­liul Concurenței și raportată la nivelul anului 2017.

Consiliul Concurenței a anunțat joi că supune dezbaterii publice angajamentele propuse de Unilever pentru eliminarea preocupărilor de natură concurențială, în contextul preluării producătorului de înghețată din Suceava, Betty Ice.

„În urma analizei efectuate, au rezultat anumite îngrijorări concurențiale legate de compatibilitatea opera­țiunii economică notificate cu un mediu concurențial normal, pe piața națională a producției și comercializării înghețatei impuls (înghețată de consum rapid: la cornet, pe băț, vafă) pe segmentul comerțului traditional”, anunță Autoritatea.

Concurența precizează că pentru a înlătura aceste îngrijorări, Unilever propune să retragă un număr de ­vi­trine frigorifice amplasate în spațiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerțului tradițional. „Se estimează că rezultatul va fi reducerea cotei de piață combinate a Unilever si Betty Ice, pe segmentul înghețatei impuls comercializată prin canalul tradițional, astfel oferindu-se concurenților posibilitatea de a accesa locațiile respective”, adaugă Consi­liul Concurenței.

La începutul lunii ­ia­nuarie, compania Unilever a anunțat preluarea producătorului de înghețată Betty Ice din Suceava, compania antreprenorului Vasile Armenean într-o tranzacție de circa 100 milioane de euro. Betty Ice are o cifra de afaceri anuală de circa 30 de milioane de euro, iar negocie­rile au început de anul trecut.

Betty Ice are o fabrică în județul Suceava, magazine proprii în Brașov, Oradea, Sibiu și Cluj-Napoca, iar în timpul verii are deschise peste 100 de chioșcuri cu înghețată în toată țara. Compania livrează și la export, pe cinci piețe. La acea dată, antreprenorul estima o cifră de afaceri de 31-32 milioane de euro pentru 2018.

Unilever mai deține și mărcile Algida, Napoca), iar pe piața mai sunt prezente companiile Nestlé (Nirvana, JOE), Top Gel și Alpin 57 Lux, informează Mediafax.

Spune-ti parerea!