Tuesday , April 23 2024

Secția Drumuri Naționale Suceava a intrat în vrie

Fostul director Andrei Huțanu, demis din funcție și-a dat demisia din sistem și s-a orientat către mediul privat. Fosta directoare adjunctă, Mirela Moise, a demisionat și ea, optând pentru o funcție mai sigură în Consiliul Județean. Alți colegi le-au urmat exemplul. In locul lor au fost delegați, ca procedură de avarie, lucrători de la alte secții ale Drumurilor Naționale, de la Câmpulung, Botoșani sau chiar de la Direcția Regională din Iași. Tot mai multe voci indică drept cauză reală a destrămării echipei de la Secția DN Suceava problemele nerezolvate la Soseaua de centură, inclusiv darea acesteia în utilizare fără ca toate lucrările să fie recepționate nici până în ziua de azi 

 centura 3


Secția Drumuri Naționale Suceava, aparținând Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a ajuns un fel de “fiu al ploii” în structurile CNADNR naționale. Intr-o perioadă în care sunt pregătite programe de implementare de autostrăzi, drumuri rapide sau măcar ceva asfaltări electorale la nivelul întregii țări, la Suceava nu mai este cu cine lucra. Fostul director al Secției Suceava, Adrian Cristian Huțanu, demis toamna trecută pentru că nu ar fi gestionat situația de la Clit – Arbore, unde un autocar a intrat în șanț odată cu prima zăpadă, a plecat în sistemul privat. Modelul său a fost urmat și de directoarea adjunctă, Mirela Moise, care a fost mai prevăzătoare, aranjându-și o slujbă bunicică la Consiliul Județean, în același domeniu de activitate. Alți specialiști din branșă, văzând că nu prea mai este cu cine vorbi la Secția Drumuri Naționale Suceava a CNADR, au părăsit de asemenea corabia. După demisiile în lanț au trebuit aduși oameni noi pentru ca secția să își continuie totuși activitatea. A fost numit mai întâi, în luna decembrie anul trecut,  inginerul Florin Florișteanu, imediat după demiterea lui Adrian Huțanu. Fost subaltern al celui demis, Florișteanu și-a declinat competența. A venit la rând să conducă pentru scurtă vreme unitatea, Mirela Moise, care, așa cum am arătat, a plecat la rândul ei din sistem. In cele din urmă, a fost numit de către conducerea Direcției Regionale Iași a CNADR, la comanda secției sucevene de drumuri naționale Viorel Picioc, inginer,  angajat al CNADNR. Pentru că la Secția Drumuri Naționale Suceava după demisiile în lanț, birourile s-au pustiit, au fost detașate, ca altcândva pe front, forțe noi. Au venit să întărească rândurile un inginer de la Secția DN Câmpulung Moldovenesc, un altul de la Secția DN Botoșani și un al treilea de la bază – Direcția Regională DN de la Iași. Noua echipă nu trebuie să-și pună prea tare mintea la lucru pentru că nu mai e nimic de făcut pe linie de promovare a ideilor de investiții pe drumurile naționale de pe teritoriul județului nostru. Singurele însărcinări transmise  de la Direcția Regională a CNADR Iași fiind acelea legate de gestionarea întreținerii și reparațiilor  drumurilor naționale din județul Suceava și a intervențiilor în caz de situații de urgență. Pentru a se reconfigura o echipă cu responsabilități reale la Secția Drumuri Naționale Suceava, vor fi organizate în perioada următoare concursuri, la Direcția Regională Iași a CNADR.
Soseaua de centură cu problemele ei, povară grea pentru Secția Drumuri Naționale Suceava
Cauzele care au dus la degringolada din cadrul Secției Drumuri Naționale Suceava sunt mult mai vechi și mult mai importante decât intrarea în decor a unui autocar ce a derapat într-o noapte la Clit – Arbore. Reamintim cititorilor că într-o anumită zi de martie a anului trecut, o jumătate din șoseaua de centură a Sucevei – ruta ocolitoare, cum a mai fost denumită, a devenit funcțională. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, pe 11 martie 2015, a anunțat brusc că legătura între DN 2 și DN 17 (șoselele către Vama Siret și  înspre Ardeal, prin Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei) se va putea face prin ruta ocolitoare a municipiului Suceava, de la Pătrăuți către Scheia. In mod neobișnuit, deschiderea porțiunii de drum ocolitor nu s-a făcut în prezența oficialităților locale, fără colaci, slujbe sau discursuri prin care șefi și șefuleți să sărute mâna guvernului sau vreunui ministru în funcție. “Nu este vorba de o inaugurare sau tăiere de panglică. Este o dare în folosință a unui tronson, inaugurarea se va face la finalizarea tuturor lucrărilor”, a declarat atunci directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, Ovidiu Laicu. In fapt, recepția acelui tronson folosit de mai bine de un an de conducătorii auto nu s-a realizat nici până acum, nici nu se mai vorbește în această perioadă decăt în termeni demagogici despre continuarea lucrărilor la celelalte două tronsoane ale șoselei de centură. Să fie decimarea echipei de la Secția Drumuri Naționale Suceava efect al unui război mult mai mare, constituie deocamdată o întrebare retorică la care un eventual răspuns amănunțit  îl vom afla destul de repede.
Un autocar derapat, un director demis, o entitate vitală pentru infrastructura rutieră a județului, fără conducere
In dimineața zilei de 28 noiembrie 2015, în jurul orei 02.10, un autocar care venea dinspre Londra și trebuia să ajungă la Rădăuți  a ajuns în șanț, în satul Clit, din comuna Arbore, din cauza drumului acoperit cu polei. Autocarul cu 12 pasageri a derapat la coborârea unei pante și a intrat în șanț, distrugând mai multe garduri și punând la pământ mai mulți copaci. In urma impactului, destul de puternic, patru persoane din autocar au fost rănite, iar două dintre acestea, respectiv șoferii doi suceveni, în vârstă de 50, respectiv 51 de ani, au fost transportați la Spitalul din Rădăuți, pentru a primi îngrijiri medicale. Localnicii și reprezentanții firmei de transport căreia îi aparținea autocarul, s-au arătat nemulțumiți de faptul că cei de la Drumuri Naționale  nu au intervenit la timp pentru a elimina poleiul de pe șoseaua din satul Clit. In urma acestui incident, șeful Secției de Drumuri Naționale Suceava, Andrei Cristian Huțanu, a fost suspendat din funcție pe motiv că nu și-a făcut treaba la prima ninsoare mai serioasă căzută în județ. Ovidiul Laicu, șeful Regionalei Iași a CNADNR, a arătat că Andrei Cristian Huțanu nu a ieșit pe teren pentru a verifica starea drumurilor, deși pe șosea era polei, iar atunci când a fost sunat de prefectul județului Suceava, Constantin Harasim, nu i-a răspuns la telefon. (Neculai ROSCA)

Vezi si

Angelica Fădor: ”Festivalul Național al Ouălor Încondeiate de la Ciocănești – un eveniment de înaltă ținută”

Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor a fost prezent, duminică, la Festivalul Național al Ouălor …