Friday , April 19 2024

Primarul Lungu speră că străzile cuprinse în proiectul de modernizare a zonei centrale să fie finalizate până la sfârşitul lunii viitoare

Pe lângă proiectul de modernizare a zonei centrale, se va reabilita şi podul de peste râul Suceava din Iţcani. Lucrările de reabilitare la pod se vor desfăşura între 1 şi 31 iulie 2015. Pentru a evita crearea unui disconfort suplimentar în municipiul Suceava, Ion Lungu a propus să se asigure rute alternative, cum sunt strada Gheorghe Doja şi şoseaua de centură a Sucevei. După finalizarea proiectului de modernizare a zonei centrale se vor demara lucrări de reabilitare şi modernizare şi în zonele: Traian Vuia, Cernăuţi şi Alexandru Grigore Ghica. Ion Lungu a spus că în ceea ce priveşte proiectele de apă şi canalizare “batem pasul pe loc” 

lungu in camasa albastra pecampulcu papadii [800x600]

Reprezentanţii firmei botoşănene, Victor Construct, ce se ocupă cu asfaltarea străzilor în municipiul Suceava, au prezentat un grafic precis în ceea ce priveşte lucrările ce se vor executa la podul de peste apa Sucevei din Iţcani. Potrivit graficului, lucrările de reabilitare se vor desfăşura între 1 şi 31 iulie, această perioadă fiind considerată cea mai adecvată. Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu a explicat că în luna august, sucevenii plecaţi la muncă în străinătate se întorc acasă, iar străzile din municipiul reşedinţă de judeţ vor fi mai aglomerate. S-a decis ca lucrările de reabilitare a podului de peste apa Sucevei din Iţcani să se realizeze până la data de 1 august, în scopul evitării unui discomfort suplimentar. Ion Lungu a mai spus că, pentru a se evita aglomeraţia, se vor găsi rute alternative. Una dintre soluţii este considerată strada Gheorghe Doja, care, după cum preconizează primarul Lungu, va fi finalizată până la sfârşitul acestei luni. O altă alternativă este porţiunea de rută ocolitoare. “In urma discuţiilor purtate cu cei de la Victor Construct, ni s-a pus la dispoziţie un grafic al lucrărilor ce se vor executa la podul peste râul Suceava din Iţcani. Probabil, în cea mai mare parte din timp, podul va fi închis, dar vor fi variante alternative de circulaţie, în primul rând, mă refer la strada Gheorghe Doja, care va fi finalizată, cel târziu până la sfârsitul lunii mai, în aşa fel încât să avem o stradă pe care să putem circula între Burdujeni şi Iţcani. La fel, este şi porţiunea de rută ocolitoare dată în funcţiune”, a declarat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava.
Primarul municipalităţii sucevene a mai precizat că îi va anunţa din timp pe suceveni, cu privire la perioada în care circulaţia în zonă va fi oprită, iar poliţiştii rutieri se vor asigura că totul va degurge bine, din punctul de vedere al respetării regulilor de circulaţie ce vor fi impuse. De menţionat este faptul că pe perioada lucrărilor, traficul rutier va fi blocat, însă rutele ocolitoare vor fluidiza traficul rutier în zonă. “Vom face anunţurile necesare din timp, ne vom organiza cu Poliţia Rutieră şi vom afişa toate variantele alternative de circulaţie. Lucrările la podul peste râul Suceava din Iţcani vor demara în data de 1 iulie şi, sperăm că se vor finaliza până în data de 31 iulie. Această perioadă este cea mai adecvată pentru că, în luna august, se întorc foarte mulţi de peste graniţe, deoarece atunci este perioada concediilor şi este mai aglomerat”, a declarat primarul Ion Lungu.
Totodată, primarul municipalităţii sucevene a precizat că speră ca până la sfârşitul lunii iunie zona centrală a Sucevei să fie finalizată, adică străzile: Universităţii, George Enescu, Mărăşti, Mărăşeşti şi Mihai Eminescu să fie asfaltate, pentru a se putea demara lucrări de modernizare şi la zonele: Traian Vuia, Cernăuţi şi Alexandru Grigore Ghica. “S-au demarat lucrările de asfaltare la strada Mărăşti, tot în cadrul proiectului de modernizare a zonei centrale pe fonduri europene, astfel încât asfaltăm strada Universităţii, bulevardul George Enescu, strada Mărăşti, mai departe strada Mihai Eminescu până la intersecţia de la Centrul Cultural Bucovina. La fel de importantă este şi strada Mărăşeşti, care, în prezent, este blocată de proiectul de apă şi canalizare. Deşi cei de la Pfeiffer s-au justificat, din punctul de vedere al dinamicii, în cursul săptămânii trecute s-a lucrat foarte puţin pe strada Mărăşeşti, însă suntem foarte interesaţi să introducem în asfaltare şi strada Mărăşeşti, pentru că, aşa cum estimăm, în luna iunie trebuie să finalizăm zona centrală şi să acţionăm în alte zone, cum sunt: Traian Vuia, Cernăuţi şi Alexandru Grigore Ghica. Aceste zone sunt cuprinse şi ele în proiecte europene. In ceea ce priveşte lucrările la proiectul de apă şi canalizare, batem pasul pe loc”, a adăugat primarul municipalităţii sucevene.
Alte precizări făcute de Ion Lungu sunt cu privire la erorile făcute de firma Victor Construct la asfaltarea străzii Cuza Vodă care, deşi semnalate, nu au fost remediate. Mici erori au apărut şi la strada Universităţii, însă şeful municipalităţii sucevene speră că vor fi remediate odată cu turnarea ultimului strat de asfalt. (Iulia-Greta NIGA)

Vezi si

Adăpost de animale incendiat intenționat la Marginea (FOTO, VIDEO)

Pompierii militari ai Detașamentului Rădăuți, împreună cu lucrătorii Serviciilor voluntare pentru situații de urgență Marginea …

One comment

  1. Artera principala a orasului da semne (deocamdata mici) de oboseala in 2015, la trei ani dupa ce pe un alt proiect european s-a tras asfalt, borduri, pavele etc. Puteti sa tot trageti asfalt, chiar si fara Florconstruct, Kamer sau alte firme fie ele bune sau rele, cu retete bune sau rele de mixturi asfaltice. Cat timp ai o masina la trei locuitori iar orasul o singura artera principala – George Enescu si Serpentinele cu tot cu Cernauti si Traian Vuia sunt alternative partiale la trafic – poti sa ai si bugetul NASA la dispozitie si tot nu rezolvi problema. Ca sa deschizi un pic orasul asta iti trebuie nu doar centuri pentru masinile care il ocolesc, ci si rute alternative in interior pentru masinile multe care circula prin oras. Asta inseamna macar doua poduri si doua pasarele, fie si cu cate o singura banda pe sens si doar pentru trafic de pana la 7,5 tone.