Thursday , April 25 2024

Primăria a început să plătească o parte din datorii, aşa că Rosal va continua să ridice gunoiul din Suceava

ROSAL [800x600]

Firma de salubrizare Rosal va continua să ridice, cel puţin în prima parte a lunii octombrie, gunoiul menajer din municipiul Suceava, după ce Primăria a anunţat că începe să facă plăţile în contul unor datorii pe care administraţia locală le are la societatea respectivă. Singurul impediment care ar putea, oarecum, îngreuna azi serviciul de colectare a gunoiului şi transportare la groapa de gunoi, precum şi partea de măturare mecanizată este motorina. 
Cu câteva zile în urmă, cei de la Rosal susţineau că printre problemele pe care le au din cauză că municipalitatea nu şi-a achitat toate obligaţiile la termen ar fi şi cele legate de achiziţionarea de motorină. Ieri, primarul Ion Lungu a anunţat că va aloca două sute de mii de lei de la bugetul local pentru firma Rosal, în contul datoriei iar condcuerea sucursalei sucevene a firmei Rosal a spus că aşteaptă să intre banii în Trezorerie şi să poată să ceară furnizorului să mai aducă o cantitate de combustibil pentru maşini.
Tot ca urmare a anunţului primarului că începe să facă plăţi către Rosal, firma a anunţat la rândul ei că va continua să presteze serviciul de colectare a deşeurilor menajere, dar a precizat că suma la care a făcut referire Ion Lungu nu este nici pe departe suficientă. “Vom ridica gunoiul, dar nu de ruşinea administraţiei locale, ci de ruşinea oamenilor”, a declarat Adrian Niculescu, directorul sucursalei din Suceava a societăţii Rosal.
Decizia luată de acesta, ieri, pe la amiază, face ca Suceava să nu se transforme într-un mic Napoli, însă situaţia datoriilor este departe de a fi soluţionată. Asta pentru că ambele părţi au a-şi reproşa sau, într-o abordare mai puţin critică, a lua decizii cu privire la modul de calcul al taxelor, implicit al facturilor.
Pe de o parte, Adrian Niculescu a arătat că debitele municipalitaţii încă din prima jumătate a anului trec de patru milioane de lei, chiar dacă, de cealaltă parte, Ion Lungu a insistat asupra faptului că la data de ieri datoriile municipalităţii către cei de la Rosal erau de peste zece ori mai mici, situându-se în jurul sumei de 430 de mii de lei.
Conform unei adrese trimise municipalităţii, firma Rosal arăta că facturile pentru serviciile de salubrizare stradală, neachitate încă din mai, şi cele pentru ridicarea gunoiului menajer, neachitate din iunie, ar fi de aproape 4,8 milioane de lei din care scadente sunt 3,9 milioane. In replică, primarul Ion Lungu dă vina pe modul diferit de facturare al firmei Rosal faţă de cel al Sucevei. Astfel, primarul spune că trebuie să se clarifice nişte probleme între conducerea Direcţiei de ecologizare din cadrul Primăriei şi cea a firmei Rosal, aceasta din urmă facturând gunoiul după numărul de persoanele din listele electorale, o abordare pe care primarul o consideră ca fiind “aberaţie”.
Totuşi, cei de la Rosal susţin că nici maniera în care Primăria calculează serviciile de salubrizare după declaraţii de impunere făcute pentru persoanele care, de regulă, plătesc impozitele nu sunt în regulă. La fel cum nici maniera de plată nu ar fi una în regulă.
Cât priveşte modalitatea de plată, aceasta pare să ţină mai curând de circuitul unor documente. Facturile respective au fost înregistrate, dar modul de plată se face în funcţie de un buget trimestrial. Prin urmare, unele facturi chiar dacă ajung la Primărie, ele intră în plată în funcţie de sumele defalcate şamd.
Conform celor de la Rosal, nu pot fi doar 78 de mii de suceveni de la care să se perceapă taxe de salubrizare, în condiţiile în care datele INS ar fi pentru circa 104 mii, iar volumul de gunoi strâns din oraş ar fi cam pentru 94 – 97 de mii de oameni. De aceea, calculele Rosal s-au făcut pentru 94 de mii de locuitori, după cum a explicat Adrian Niculescu. De aceea şi există o dispută între Rosal şi administraţia locală care se va tranşa în instanţă cu privire la plata facturilor, fiind vorba cam de a cincea parte din suma reclamată de Rosal.
Directorul Adrian Niculescu a mai spus că un alt argument este şi numărul de case în creştere, conform datelor de la Primărie fiind doar 4.800, dar datele nu ar mai fi actualizate, iar numărul lor ar fi, potrivit celor de la Rosal, de 5.700. In plus, există şi situaţii cum ar fi cea la o asociaţie de proprietari din Burdujeni unde copiii sub 14 ani nu sunt menţionaţi şi prin urmare nu se plăteşte taxă de salubrizare. (Dan PRICOPE)

Vezi si

O nouă sesiune de admitere la Şcoala Militară de Subofițeri Jandarmi ”Petru Rareș” Fălticeni, care a scos la concurs 350 de locuri

Data limită de înscriere a candidaților este 14 mai a.c., iar dosarele pot fi depuse …

One comment

  1. Daca nu-s trecuti nici la asociatie?In toate scarile de bloc este aceeasi problema!Sunt persoane care nu au fost trecute niciodata la cheltuieli,automat nici la salubrizare!Desi li s-au adus la cunostinta celor de la asociatie ca exista aceasta problema,in conditiile in care si repartizarea asa-ziselor”pierderi”de apa se face in functie de nr.persoane,pe langa altele repartizari si li s-a propus sa le ceara locatarilor declaratii pe prprie raspundere cu nr.de persoane si confruntare prin incrucisare….se fac ca ploua!Luatii-i de gat pe administratori si presedinti ca nu-si fac treaba!