Thursday , April 18 2024

Peste 200 de plângeri împotriva inspectorilor ANAF, colecţionate de poliţişti şi procurori, de la 1 martie 2015

Acestea au fost depuse de patronii care au considerat că inspectorii antifraudă din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală au săvârşit infracţiuni de abuz în serviciu, în momentul în care au descins la sediile sau punctele de lucru ale firmelor lor. Niciuna dintre plângeri nu s-a soldat însă cu vreo începere a urmăririi penale pe numele inspectorilor antifraudă

anaf [800x600]


La parchetele locale şi la posturile de poliţie din judeţul Suceava au fost depuse în cursul lunii martie şi în prima jumătate a lunii aprilie aproximativ 200 de plângeri din partea patronilor care au apreciat că inspectorii antifraudă din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) au săvârşit infracţiuni de abuz în serviciu în momentul în care au descins la sediile sau punctele de lucru ale firmelor lor comportându-se agresiv. In niciun caz până acum, poliţiştii sau procurorii nu au început o urmărire penală împotriva celor reclamaţi, dar este cert că această atitudine de vigilenţă dusă la extrem în ceea ce priveşte gestionarea de către patroni a contribuţiilor către bugetul public – TVA, impozit pe profit, alte contribuţii la bugetul statului. Este ştiut doar că există reclamaţii ce urmează a fi soluţionate de către poliţişti sau procurori în perioada următoare.
Se ştie că un om de afaceri sucevean, Alexandru Scheul, patron al SC Killer SRL şi-a asumat riscul de a scoate la iveală excesele de zel ale unor inspectori din cadrul Direcţiei Regionale Antifraudă Suceava ce au dispus închiderea unui punct de lucru al firmei, altcumva recunoscute în mediul de afaceri local ca lider pe piaţa de mezeluri. Pentru o lipsă în gestiune de 50 de lei, magazinul Killer de la Rădăuţi a fost închis de inspectorii ANAF şi, în plus patronului i-a fost aplicată o amendă de 5.000 de lei. Absurditatea acestui demers a fost scoasă în evidenţă de Scheul care a arătat că în fapt nu statul român, ci el ca patron a fost prejudiciat cu acea lipsă în gestiune, rezultată dintr-o neatenţie a unei vănzătoare care a dat greşit restul la un client. El a explicat cu altă ocazie că evaziunea fiscală pentru alfabetizarea lucrătorilor antifraudă înseamnă un plus în gestiune depistat, iar nu o lipsă. (N.R.)

Vezi si

Adăpost de animale incendiat intenționat la Marginea (FOTO, VIDEO)

Pompierii militari ai Detașamentului Rădăuți, împreună cu lucrătorii Serviciilor voluntare pentru situații de urgență Marginea …