Peste 1.300 de liceeni au lipsit la prima probă a simulării la Bac

19/03/19 ora:8:35am

Simulările examenului de Bacalaureat au debutat ieri cu proba scrisă la Limba și literatura română. 1.315 elevi nu au dat ieri pe la școală, cei mai mulți absenți, și anume 651, provenind din rândul liceenilor de clasa a XII-a 

Simulările examenului de Bacalaureat au debutat ieri cu proba scrisă la Limba și literatura ro­mână, probă la care ar fi trebuit să participe 12.412 elevi din clasele a XI-a, a XII-a și a XIII-a. În timp ce la clasa a XI-a și a XII-a au fost înscriși câte 5.451, respectiv 5.505 elevi, din clasa a XIII-a s-au înscris 1.141 de candidați. Numărul total al ab­senților a fost de 1.315 elevi, cei mai mulți, și anume 651, provenind din rândul celor de clasa a XII-a. Liceenii au avut la dispoziție trei ore.

Subiectele de la simularea examenului de Lim­ba și literatura română susținută astăzi de elevii de clasa a XI-a sunt structurate pe trei cerințe mari, fie­care cu mai multe sub-puncte. La primul subiect, elevii de clasa a XI-a au avut de răspuns unor întrebări pornind de la un fragment din ­“Amin­­tiri” de Ioan Slavici. La subiectul al II-lea, liceenii au avut de prezentat perspectiva narativă dintr-un fragment semnat de Cella Serghi, iar ultimul subiect le-a cerut elevilor de clasa a XI-a să facă un eseu în care să prezinte “particularități ale unei comedii studiate”.

Primul subiect de la simularea la a XII-a se bazează pe un text la prima vedere din Ion Barbu. La subiectul al III-lea, liceenii au avut de realizat un eseu în care să prezinte “particularități de construcție a unui personaj într-un roman interbelic”.

Simulările continuă astăzi cu proba la Limba și literatura maternă și mâine cu cea la Matematică sau Istorie (proba obligatorie a profilului). Aceste probe se vor organiza atât pentru elevii dintr-a XI-a, cât și pentru cei dintr-a XII-a, aceștia din urmă fiind așteptați și pe 21 martie, la proba la alegere a profilului și specializării. Rezultatele vor fi publicate pe data 29 martie.

Obiectivele simulării sunt familiarizarea elevi­lor cu rigorile unui examen real, respectiv îm­bu­nă­tățirea rezultatelor obținute de elevii din în­vățământul preuniversitar la finalul studiilor liceale. Subiectele vor fi elaborate pe baza conți­nuturilor și competențelor asociate acestora pre­văzute în programa de examen pentru Ba­­calaureat. Elevii suceveni din anii terminali își pot evalua astfel nivelul de cunoștințe acumulate și vor putea stabili un plan după care să învețe pentru examenele finale din această vară. Notele obținute vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. (Cristina RUŞTI)