Friday , April 19 2024

Pe şantierul aeroportului de la Salcea se va munci non-stop, zi şi noapte

aeroport santier 3 [800x600]

Autorităţile vor ca o parte din pistă să fie asfaltată în august, iar zona de parcare aeronave să fie betonată în întregime, numai că zilele ploioase de săptămâna trecută le-au dat planurile peste cap. Motivul pentru care conducerea CJ Suceava ar dori ca în august să fie un stadiu foarte avansat al lucrărilor ţine şi de organizarea unui show aviatic la care sunt aşteptaţi să participe mii de suceven 


Lucrările de modernizare la aeroportul Sucevei sunt în grafic, iar autorităţile vor ca la finele lui august să fie într-un stadiu atât de avansat încât să permită şi de data aceasta organizarea unui show aviatic, aşa cum a fost în anii 2012 şi 2013. Pe 31 august, la aeroportul aflat în curs de modernizare, va avea loc spectacolul aviatic „Zborurile Unirii”.
Ieri, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Cătălin Nechifor, a încercat să explice, în conferinţă de presă, că motivul pentru care a fost aleasă această denumire – „Zborurile Unirii” – este aceea de a arăta legătura între continuitatea unei tradiţii a mitingurilor aviatice, pe de o parte şi cea a românilor şi a unităţii lor, pe de altă parte. Totuşi, în conferinţa de presă susţinută la Palatul Administrativ, el a făcut o trimitere la Ziua Unirii şi, cu toate că s-a străduit, nu a reuşit să fie convingător atunci când a făcut o paralelă între 31 august 2014 şi 1 decembrie, indiferent că ar fi 1918, 2014 sau 2018.
Cu toate acestea, un aspect pozitiv în ceea ce priveşte demersul administraţiei judeţene sucevene de a organiza un miting aviatic este legat de determinarea cu care se lucrează la pista şi la celelalte obiective aflate în modernizare de la aeroportul de la Salcea. Cătălin Nechifor a precizat că s-a convins personal de faptul că lucrările decurg într-un ritm bun şi o parte din zona de pistă va fi, susţine el, asfaltată până pe 31 august iar zona de parking pentru avioane va fi betonată, preşedintele CJ Suceava explicând că este importantă finalizarea platformei ca să poată fi amplasat un spaţiu generos pentru public, inclusiv terase. aeroport santier 1 [800x600]
Referindu-se la lucrarea propriu – zisă, Cătălin Nechifor a spus că odată ce nu mai sunt probleme privind modul de efectuare al plăţilor, nu ar mai fi motive de îngrijorare cu privire la finalizarea lucrărilor.
Ieri, pentru a ne convinge de modul în care decurg lucrările de modernizare, ne-am deplasat la faţa locului, fără a mai fi însoţiţi de oficialităţi şi fără a informa în prealabil conducerea aeroportului, a firmei constructoare sau a CJ. Astfel, în jurul orei 16.00, se lucra pe imensul şantier de la aeroport, mai multe utilaje putând fi observate în zona pistei şi a suprafeţei de parcare, dar şi la noul turn de control sau la zona unde ar trebui realizată uzina electrică.
Managerul de proiect, Marius Grosu – Romaşcu a declarat că în luna august ar putea începe asfaltarea propriu – zisă şi că singurele probleme şi emoţii de până acum le-a dat vremea, el explicând că zilele mai ploioase nu au fost prielnice la cei care lucrează pe şantier şi le-au dat planurile peste cap. Pe de altă parte, el nu vede niciun impediment să fie realizată asfaltarea în august şi în septembrie, cu condiţia să fie vreme bună.
Din fericire, ieri şi alaltăieri condiţiile meteo au fost mai bune şi dacă până acum turele pe care le fac muncitorii sunt de 12 ore pe zi, constructorul intenţionează să organizeze şi ture de noapte. Directorul general al aeroportului, Ioan Măriuţa, ne-a spus că au fost aduse şi pregătite, recent, generatoare şi celelalte instalaţii necesare muncii pe timp de noapte, doar că până acum din cauza vremii nu s-a trecut la lucru non – stop zi şi noapte, ci mai degrabă ture de 12 ore pe zi şi asta în condiţii de vreme proastă.
Materiale de pietriş de diferite feluri, mari cât nişte coline, erau în apropierea pistei. Chiar şi aşa, zecile de mii de tone de balast şi de piatră spartă aduse până ieri încă nu reprezentau decât puţin peste jumătate din cantităţile care urmau a fi folosite la modernizarea aeroportului. Construcţia staţiei de betoane este finalizată, cam un sfert din ţevile de canalizare au fost aduse. aeroport santier 2 [800x600]
La turnul de control – prevăzut cu subsol, parter şi patru etaje – lucrările au ajuns la etajul 1. De asemenea, şi la anexa turnului de control lucrarea era într-un ritm rapid derulată, fiind peste 80% din cofrare, armare şi turnare beton în stâlpi.
La uzina electrică au fost finalizate lucrările de deviere a reţelelor, acolo fiind nişte complicaţii la un moment dat pentru că au fost mai multe lucrări de făcut decât se estimase. De asemenea, săpătura era finalizată, perna de balast la fel, cofrarea şi armarea betonului în fundaţii de asemenea.
Cât priveşte lucrările complexe de la suprafeţele de mişcare aeroportuară, cei de la Tehnic Asist au finalizat tot ce presupunea demolare zone betonată la pistă, cale de rulare şi platformă, acostamente. La fel şi cu dezafectarea fundaţiei de balast, săpătura în corpul pistei şi realizarea camerei de canalizare pluvială. Cam în proporţie de două treimi sunt executate umpluturile de pământ iar canalizarea în jur de 10%. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Performanță în prag de centenar la Colegiul Național Militar ”Ștefan cel Mare”. 27 de elevi calificați la fazele naționale ale olimpiadelor școlare

”Anul acesta, în prag de centenar, mușatinii și-au depășit recordul la premiile obținute la fazele …