N dup\ BlueAir, [i Carpatair a suspendat zborurile de la Suceava n cea mai probabil\ cauz\ o constituie faptul c\ `n aceast\ perioad\ exist\ un risc mai mare de a se produce cea]\, iar aeroportul de la Salcea, nefiind modernizat, nu poate asigura condi]ii optime de aterizare sau decolare a aeronavelor n `n prezent, la Suceava mai opereaz\ doar Tarom, cu curse spre Bucure[ti
Compania privat\ de transport aerian Carpatair a suspendat, p=n\ `n prim\vara anului 2011, orice curs\ de sau spre Suceava. Asta `n condi]iile `n care ultima mutare f\cut\ de cei de la Carpatair fusese cea de a suplimenta num\rul de zboruri de la Suceava spre Timi[oara, cu escal\ la Sibiu, `n ideea c\ sucevenii se vor putea apoi `mbarca spre diverite destina]ii externe de pe aeroportul “Traian Vuia”. De regul\, cursele companiei Carpatair efectuate de pe aeroprotul “{tefan cel Mare” aveau un grad de ocupare satisf\c\tor.
Directorul Aeroportului “{tefan cel Mare”, Dumitru Sahlean, este de p\rere c\ principalul motiv pentru care conducerea companiei Carpatair a preferat s\ suspende p=n\ `n prim\var\ aceste zboruri erau legate de modernizarea insuficient\ a aeroportului. ~n opinia lui Dumitru Sahlean, nu ar fi vorba at=t de pist\, c=t de instala]ia de balizaj [i instala]ia ILS, aceasta din urm\ fiind extrem de util\ `n ghidarea avioanelor la aterizare `n condi]ii nefavorabile.
~n aceast\ perioad\ a anului [i cu preponderen]\ `n nordul ]\rii exist\ un risc mai mare de a se produce cea]\ iar aeroportul de la Salcea, nefiind modernizat, nu poate asigura condi]ii optime de aterizare sau decolare a aeronavelor. La ora actual\, aterizarea se poate face `n conjdi]ii de siguran]\ dac\ plafonul este de minim 90 de metri iar vizibilitatea este `n jur la 1.500 de metri. Aceste condi]ii presupun, `ns\, un cer senin iar prezen]a ce]ii ar face imposibil\ aterizarea sau decolarea. Instala]ia ILS necesar\ aeroportului “{tefan cel Mare” ar fi una de categoria II, la fel ca [i balezajul ce s-ar impune a fi pus. De altfel, ILS nu poate fi pus f\r\ a fi schimbat\ [i actuala instala]ie de balezaj.
Astfel de moderniz\ri ar putea face ca avioanele s\ aterizeze la Suceava chiar `n condi]ii de vizibilitate sub 500 de metri [i cu plafonul de nori de 30 de metri, cu alte cuvinte s\ fac\ fa]\ cu brio unei ateriz\ri `n condi]ii meteo nefavorabile. La ora actual\, `n Rom=nia doar aeroporturile de la Suceava [i de la Baia Mare nu dispun de ILS. ~n prezent la Suceava mai opereaz\ doar Tarom, cu curse spre Bucure[ti. In ultimele zile, mai multe curse aeriene au fost anulate din cauza condi]iilor meteo nefavorabile
Condi]iile meteo nefavorabile din ultima perioad\ au determinat `ntreruperea sau anularea mai multor curse aeriene de pe aeroportul “{tefan cel Mare” de la Salcea la aeroportul “Henry Cond\” de la Otopeni. Directorul aeroportului “{tefan cel Mare”, Dumitru Sahlean, a confirmat c\ au fost mai multe probleme cauzate de cea]a din ultimele zile. Astfel, cursele Tarom de la Bucure[ti la Suceava nu au putut aterizat `n seara zilei de s=mb\t\ [i a celei de duminic\. Solu]ia adoptat\ de compania de transport a statului fiind cea ca avioanele s\ aterizeze la Ia[i iar de acolo s\ fie asigurat transportul pasagerilor la Suceava cu ajutorul unui autocar, pe cheltuiala Tarom. Tot din cauza ce]ii, niciun avion al companiei Tarom nu a putut ajunge `n diminea]a zilei de duminic\ [i a celei de luni la Suceava pentru a prelua pasagerii care cump\raser\ bilete [i, prin urmare, c\l\torii au fost prelua]i cu autocarul [i transporta]i p=n\ la aeroportul de la Ia[i, de acolo urm=nd a fi `mbarca]i `n avioanele companiei Tarom [i s\ ajung\ la Bucure[ti.
Din fericire, `n dup\ amiaza zilei de luni, cursa suplimentar\ a companiei Tarom a putut ateriza la Suceava [i decola f\r\ probleme. De asemenea, luni sear\ a mai aterizat [i cursa regulat\ a companiei Tarom, avionul decol=nd apoi ieri diminea]\. Directorul Dumitru Sahlean a precizat c\ la pu]in timp dup\ decolare, din cauza condi]iilor meteo extrem de schimb\toare, nicio alt\ eventual\ aterizare [i decolare nu ar mai fi fost posibil\ la Suceava, situa]ia r\m=n=nd neschimbat\ p=n\ la `nchiderea edi]iei. (Dan PRICOPE)
Pai domnule Pricope, fii mai explicit ! Plafonul de 90 de metri presupune cer senin?!? Parca nu merge, nu?!? :))
By the way… frumoasa fotografia…. de unde o aveti? ati facut-o dvs dintr-un Icarus C-22 inmatriculat YR-6139?!?
Am mai avut noi o discutie pe tema furtului de fotografii…iar daca nu va astamparati apelam la lege!!!
Asa ne trebuie. Sa fuga toti de aici! Nu s-a investit nimic in aeroportula sta, cum credeau oare sefii judetului ca se va moderniza aeroportul?! N-avem nimic aici (drumuri, aeroport, autostrazi) si ne tot miram ca nu vin turisti. Suntem vai de noi. Bine ca ne laudam cu carnati si traistute.
Pai domnule Pricope, fii mai explicit ! Plafonul de 90 de metri presupune cer senin?!? Parca nu merge, nu?!? :))
By the way… frumoasa fotografia…. de unde o aveti? ati facut-o dvs dintr-un Icarus C-22 inmatriculat YR-6139?!?
Am mai avut noi o discutie pe tema furtului de fotografii…iar daca nu va astamparati apelam la lege!!!
Asa ne trebuie. Sa fuga toti de aici! Nu s-a investit nimic in aeroportula sta, cum credeau oare sefii judetului ca se va moderniza aeroportul?! N-avem nimic aici (drumuri, aeroport, autostrazi) si ne tot miram ca nu vin turisti. Suntem vai de noi. Bine ca ne laudam cu carnati si traistute.