Pârtia din Câmpulung Moldovenesc a fost finalizată
Săptămâna viitoare se va stabili și data la care va fi inaugurată. Pârtia din Masivul Rarău – Câmpulung Moldovenesc, cu o lungime de 4,7 kilometri, a fost finalizată în proporție de 99,9%, după ce Ministerul Turismului a alocat suma de 7,5 milioane de lei pentru ca pârtia să fie terminată. După ce au fost investite 10 milioane de euro în această pârtie, lucrările au fost blocate din lipsă de fonduri începând cu anul 2012, când proiectul era realizat în proporție de 80%
Pârtia din Câmpulung Moldovenesc mai are nevoie de operator pentru a putea fi dată în funcțiune. Contractul cu operatorul urmează să fie semnat săptămâna viitoare, ocazie cu care se va stabili și o dată la care va fi inaugurată pârtia.
„În ceea ce privește operatorul, s-a depus oferta, iar săptămâna viitoare vom semna contractul. Abia atunci putem oferi mai multe detalii cu privire la gestionarea și administrarea pârtiei”, a declarat primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură, care a precizat că ar mai fi de remediat unele probleme de natură electrică.
După anul 2012, Guvernul a refuzat să mai aloce vreun ban pentru pârtia de pe Rarău. La începutul acestui an, după aproape patru ani în care lucrările au fost sistate, primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură, a semnat la București, la Autoritatea Națională pentru Turism, contractul în valoare de patru milioane de euro pentru terminarea lucrărilor la primul tronson al pârtiei de schi de pe Rarău.
Pârtia de schi din masivul Rarău a fost abandonată de autorități în 2012. După ce au fost investite 10 milioane de euro, pârtia, care trebuia finalizată în vara anului 2012, risca să ajungă în paragină dacă nu primea finanțare de la Guvern. În plus, municipiul Câmpulung Moldovenesc a fost la un pas de faliment, după ce Curtea de Conturi a trecut în contul localității mai multe lucrări executate și neplătite, în valoare totală de 7,1 milioane de lei.
La sfârșitul anului 2014, Primăria municipiului Câmpulung Moldovenesc a făcut un efort uriaș și a reușit să achite această datorie, 6,5 milioane de lei provenind din bugetul local, iar 600.000 de lei de la Guvern. În această perioadă, din 2012 și până în prezent, între firmele care au executat lucrările la pârtia de schi de la Rarău și Primăria Câmpulung Moldovenesc au fost intentate mai multe procese, ce au „contribuit” la blocarea finanțării lucrărilor.
Construirea pârtiei de schi în masivul Rarău a fost aprobată în anul 2009 și urma să fie finanțată în cea mai mare parte de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, prin programul „Schi în România”. Valoarea proiectului se ridica la suma de 107,6 milioane de lei, iar perioada de executare a lucrărilor a fost stabilită pentru 2011 – 2014.
Firmele SC Instcomp SA Suceava și SC Acomin SA Cluj Napoca au câștigat licitația pentru execuția lucrărilor de la pârtia amplasată pe versantul nordic al Muntelui Rarău. Amplasarea pe versantul nordic al masivului Rarău a fost aleasă pe considerentul că zăpada se topește în această zonă tocmai spre sfârșitul primăverii. Aceasta este dotată cu o telegondolă ce are o capacitate de transport de 1.008 persoane pe oră.
Ceea ce trebuia să devină cea mai lungă pârtie din Moldova are un prim tronson lung de 2.514 metri, iar cel de-al doilea tronson are o lungime de 1.397 de metri. Proiectul pârtiei de schi din masivul Rarău a inclus o parcare auto cu drumuri de acces aferente, instalație artificială de înzăpezit, mașină de bătut zăpada, alimentare cu energie electrică, lac de acumulare, instalație de iluminat nocturn, bileterie electronică, clădire administrativă, alimentare cu apă și canalizare.
Lucrările de la pârtia de schi din Câmpulung Moldovenesc trebuiau finalizate până la finele anului 2012, însă acestea au fost sistate din lipsa finanțării. În acel moment, 80% din proiect era executat deja, fiind achitate 10 milioane de euro pentru lucrările realizate.
În anul 2013, lucrările de la pârtia de schi de pe masivul Rarău au intrat în conservare, iar de atunci o parte din lucrările executate s-au deteriorat. (Dănuț ZUZEAC)