Friday , April 19 2024

Mişcarea Populară nu mişcă în campanie, la Suceava, dar popularitatea vrea să o obţină de la tineri

pmp


Partidul Mişcarea Populară are în această campanie electorală pentru alegerile europarlamentare, cel puţin la Suceava, o strategie uşor bizară care nu se bazează pe o promovare mai agresivă, specifică unui partid nou, în ideea de a veni în întâmpinarea electoratului, ci dă impresia pe moment că aşteaptă mai mult electoratul să vină la partid. Deocamdată, liderii filialei judeţene lasă să se creadă că aceasta este chiar strategia lor, una bazată mai puţin pe stilul clasic de campanie: afişaj cât mai abundent, prezenţă mediatică bine susţinută, întâlniri electorale zilnice sau aproape zilnice.
Din punctul de vedere al liderului organziaţiei judeţene Suceava a PMP, Corneliu Popovici, această campanie electorală este chiar diferită faţă de cele precedente pentru că este mai calmă iar asta îl face mai optimist, susţinând că, totuşi, partidul pe care îl reprezintă va fi vizibil de acum încolo şi prin afişaj. „Credeţi că persoanele sau partidele care şi-au pus din primele zile banere şi afişe sunt neapărat câştigătoare? Sunt strategii diferite. Contează mai mult contactul cu omul, cu alegătorul. Pot să vă asigur că nu vom lipsi total de pe piaţă. Ieri însă am fost într-un tur al judeţului şi numai într-o localitate din cele prin care am trecut am văzut vreo trei afişe”, a spus Corneliu Popovici.
O atitudine similară o are şi Florin Hrebenciuc, secretarul organizaţiei judeţene a PMP şi cel care a fost pus pe locul 34 pe lista partidului la alegerile din 25 mai pentru Parlamentul European. „Nici nu am început cu afişaj şi cu banere. Sper să avem de acum încolo o pondere bună în municipiul Suceava, ca afişaj şi ca banere. La nivel de judeţ vor fi între 20 şi 30 de banere. Nu vrem să fim foarte agresivi din punctul acesta de vedere”, a spus Florin Hrebenciuc. Totuşi, având în vedere şansele microscopice pe care le are să ajungă în Parlamentul European, Florin Hrebenciuc a precizat că nu şi-a planificat întâlniri electorale. „Dacă va fi aşa ceva, ca eveniment de partid, va avea loc la Casa de Cultură a Sucevei şi nu ştiu data precisă”, a declarat Florin Hrebenciuc. El a explicat că în mediul rural este destul de greu să facă întâlniri în timpul săptămânii, dată fiind şi această perioadă care coincide cu unele lucrări agricole. De aceea, a preferat ca acţiunile electorale în mediul rural să fie axate pe discuţii cu cetăţenii în weekend, la târguri şi iarmaroace.
„O campanie nu o face doar candidatul, ci echipa. La noi în partid sunt destul de mulţi oameni cu experienţă”, susţine, de cealaltă parte, Corneliu Popovici. In ceea ce îl priveşte, liderul PMP contează pe un rezultat electoral „cu două cifre” şi la alegerile din 25 mai, în judeţul Suceava. Din discuţia purtată cu Corneliu Popovici şi cu Florin Hrebenciuc, a rezultat că au în vedere nu doar acţiunile din campania propriu – zisă, ci şi cele din precampanie, ambii făcând referire la vizita în judeţul Suceava, în perioada sărbătorilor pascale, a Elenei Udrea. Fără a o spune direct, cei doi – mai cu seamă Corneliu Popovici – au lăsat să se înţeleagă că ei contează şi pe un ecou al acestei vizite când estimează un rezultat electoral de minim 10% la alegerile din 25 mai.
Intrebat, totuşi, pe ce se bazează când face aceste prognoze, Corneliu Popovici a răspuns dând ca exemplu „străduinţa” pentru o comunicare cu tinerii şi un efect pozitiv al implicării acestora. „Ne străduim să atragem tineri. Sper să luăm voturi într-o pondere semnificativă de la acest segment al electoratului tânăr, care nu a prea fost băgat în seamă de celelalte partide”, ne-a declarat Corneliu Popovici. Intrebat dacă se bazează pe experienţa pe care a avut-o la alte două partide mai mari – PSD şi, ulterior, PDL – în ceea ce priveşte comunicarea cu tineretul, liderul PMP a răspuns că se bazează pe studii sociologice recente care indică o anumită preferinţă a tinerilor pentru PMP. El a spus că în acest sens nu este deloc lipsit de importanţă dezvoltarea unei comunicări active pe reţelele de socializare. „Sunt primari care au învins în alegerile locale datorită comunicării cu tinerii”, a declarat Corneliu Popovici.
Pe de altă parte, în Suceava comunicarea cu tineretul nu va avea un mesaj mai aparte, particularizat pe specificul zonei şi susţinut puternic în acest sens de PMP. „Mesajele mele în această campanie vor fi cele al partidului şi anume <Mişcarea face schimbare!> şi <Ridicăm România>. Nu am un mesaj al meu, propriu pentru că ar fi nerealist. Sansele mele să ajung în Parlamentul European nu sunt mari”, a spus Florin Hrebenciuc. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Adăpost de animale incendiat intenționat la Marginea (FOTO, VIDEO)

Pompierii militari ai Detașamentului Rădăuți, împreună cu lucrătorii Serviciilor voluntare pentru situații de urgență Marginea …