Thursday , March 28 2024

La Aeroport se lucrează la turnul de control, uzina electrică şi modernizarea aerogării

 „Din păcate, noi am prins execuţia lucrărilor într-un interval cu două sezoane reci şi unul cald. Probabil că dacă era invers, atunci ne-am fi încumetat să nu închidem aeroportul. Acum se lucrează şi sunt cam 30 de persoane, dar lucrările sunt la început. Pe măsură ce deschidem noi fronturi de lucru, numărul muncitorilor va creşte”, a declarat Ioan Măriuţa, directorul Regiei Autonome Aeroportul „Stefan cel Mare” Suceava. Fundaţia turnului de control se face pe piloţi armaţi la 15 metri adâncime în pământ. Câteva probleme au fost cu devierea reţelelor din zona unde se face o uzină electrică şi unde, la efectuarea săpăturilor, s-au găsit cabluri foarte multe care nu erau trecute în documentaţie

turn
Noul turn care se construieşte la aeroport va avea înălţimea de 21,25 metri, faţă de 15 metri cât are actualul turn de control
Lucrările la aeroportul de la Salcea au demarat de câteva săptămâni în zonele unde urmează a fi amenajate uzina electrică şi noul turn de control. Acestea sunt lucrări derulate în cadrul proiectului de modernizare al aeroportului pentru care a fost accesată, la finele lui 2011, o finanţare europeană. In paralel cu aceste lucrări, la aerogară se lucrează intens pentru modernizarea clădirii – o nouă abordare a primirii fluxului de călători – în cadrul unui proiect finanţat exclusiv cu bani de la bugetul Consiliului Judeţean. Mai multe grupuri de muncitori puteau fi văzute, ieri, în zonele unde trebuiau să fie executate lucrări. Numai la cele care se derulează în cadrul proiectului cu finanţare europeană erau circa treizeci de muncitori şi mai multe utilaje care lucrau de zor.
Noul turn care se construieşte la aeroport va avea înălţimea de 21,25 metri, faţă de 15 metri cât are actualul turn de control. Necesitatea construirii unui nou turn a apărut pe în condiţiile extinderii pistei actuale, nu doar pe lăţime, ci şi în lungime. Noua pistă va trebui să aibă, la finalul lucrărilor, o lungime de 2.460 de metri faţă de 1.800 cât are în prezent.
uzina
De astăzi ar trebui să înceapă turnarea betoanelor la noua uzină electrică
a aeroportului
Potrivit directorului Ioan Măriuţa, noul turn de control ar urma să fie finalizat pe la mijlocul anului viitor, dar lucrările au demarat acum pentru că starea meteo a permis acest lucru, spre deosebire de lucrările pentru pistă care vor începe mai târziu. Deocamdată, s-a făcut săpătura în zona unde urmează a fi amenajat noul turn de control, la o adâncime de peste patru metri faţă de cota terenului natural. Aceasta ar coincide cu aşa numita cotă „0” din proiect. In aceste zile a început să se execute lucrările la piloţii armaţi cu o adâncime de 15 metri. Potrivit regulilor specifice acestui gen de construcţii, fundaţiile trebuie realizate din piloţi armaţi iar turnarea lor ar mai necesita aproximativ două săptămâni, cu condiţia ca starea meteo să permită şi materialele să fie furnizate la timp. Abia după ce vor fi turnaţi stâlpii respectivi care vor constitui fundaţia se va face partea de subsol al clădirii după care, de la cota „0” va continua construcţia turnului. Aceasta din urmă va demara cu siguranţă anul viitor, cel mai probabil la primăvară iar estimările cele mai optimiste cu privire la finalizarea lucrărilor sunt de circa patru – cinci luni de zile.
La uzina electrică au fost probleme până acum din cauza numeroaselor cabluri care au trebuit să fie deviate. După cum a explicat Ioan Măriuţa, traseele cablurilor nu erau cunoscute, iar prima dată muncitorii au agăţat cu un utilaj unul din cabluri atunci când s-au apucat să sape. Pentru a evita astfel de incidente s-a renunţat la utilizarea preponderentă a utilajelor, fiind trimişi muncitori la săpat. Asta a prelungit durata de execuţie a lucrărilor. Ieri devierile reţelelor electrice erau însă finalizate, iar cablurile respective au fost pozate pe pat de nisip. In zonă se săpa pentru fundaţiile continue din beton armat, iar de astăzi ar trebui să înceapă turnarea.
aerogara
Aerogara propriu-zisă va fi modernizată, punându-se accentul pe un nou mod de primire a fluxului de călători
Ioan Măriuţa a reiterat că din data de 15 ianuarie 2014, odată cu închiderea aeroportului, vor începe şi lucrările la pistă şi acestea vor trebui să fie finalizate în toamnă, termenul cel mai probabil fiind luna noiembrie. Asta pentru că deşi în contract data finalizării lucrărilor este 9 februarie, lucrări de mare amploare pentru pista aeroportului nu pot fi realizate pe timp de iarnă. „Din păcate, noi am prins execuţia lucrărilor într-un interval cu două sezoane reci şi unul cald. Probabil că dacă era invers, atunci ne-am fi încumetat să nu închidem aeroportul. Acum se lucrează şi sunt cam 30 de persoane, dar lucrările sunt la început. Pe măsură ce deschidem noi fronturi de lucru, numărul muncitorilor va creşte”, a declarat Ioan Măriuţa. Reamintim că antreprenorul lucrărilor de modernizare la proiectul european este firma Tehnic Asist din Botoşani, iar antreprenorul lucrărilor de la aerogară este firma ACI-AG din Suceava. (Dan PRICOPE)

Vezi si

 Bărbat din Dornișoara, amendat cu 5.000 de lei pentru că a fost prins transportând fără acte lemn de foc de  1.300 de lei

Miercuri, la ora 18:00, lucrătorii de poliție din cadrul SPR 15 Vatra Dornei, împreună cu …