Thursday , May 2 2024

Jale la simulările pentru Evaluarea Națională: 55% dintre elevii suceveni nu au obținut note de trecere

Doar 45,16% dintre elevii de clasa a VIII-a din județul Suceava au luat peste 5 la simulări, cu aproximativ un procent mai mult decât media pe țară. La proba de Limba și Literatura Română, la o prezență de 96,02%, 35,25% nu au obținut note de trecere, în timp ce la Matematică situația este de-a dreptul îngrijorătoare: din totalul de 4.587 de elevi prezenți, adică 95,36%, 63,13% au obținut note mai mici de 5. La polul opus, au fost notate cu 10 curat patru lucrări la Română și trei la Matematică 

 dezastru la simulare


Prezența elevilor suceveni la simularea Evaluării Naționale a fost a fost de 95,36%, 54,83% figurând pe liste cu note mai mici de 5 și doar 45,16% “promovând” probele de anul acesta, obținând note peste 5.
Potrivit Inspectoratului Scolar Județean Suceava, vineri, 4 martie 2016, au fost centralizate rezultatele simulării la Evaluarea Națională din județul Suceava. Din totalul de 7.618 elevi de clasa a VIII-a înscriși la cele două probe, la proba de Limba și Literatura Română au fost prezenți 7.315, elevii absenți fiind în număr de 303. La o prezență de 96,02%, 2.579 de elevi, adică 35,25%, nu au obținut note de trecere, fiind mai mici de nota 5. 1.361 de elevi au obținut note între 5 și 5,9; 1.064 au luat note între 6 și 6,9; un număr de 943 au fost cu note între 7 și 7,9; 855 cu note între 8 și 8,9; 509 cu note între 9 și 9,9 și doar patru elevi au obținut nota 10. Totalul elevilor care au obținut note peste 5 a fost de 4.736 elevi, adică 64,74%.
La proba de Matematică au fost absenți cu 49 de elevi mai mult față de prima zi, în ziua probei a doua prezentându-se 7.265 de elevi, unul fiind eliminat pentru tentativă de fraudă. Din totalul elevilor prezenți, adică 95,36%, 4.587 (63,13%) au obținut note sub 5. 1.206 de elevi au obținut note între 5 și 5,9; 535 între 6 și 6,9;  477 între 7 și 7,9; 310 cu note între 8 și 8,9; 147 au fost cu note între 9 și 9,9, doar trei elevi obținând note de 10.
Potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Stiințifice, rata de prezență pe țară s-a situat la 90,71%. Din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 166.498 de elevi au participat la toate probele.
La nivel național, 73.342 de elevi (44,05%) au obținut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale.
În ceea ce privește rezultalele pe discipline la nivel național, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% ( cu o prezență de 90,71%) la proba de Limba și Literatura Română, respectiv 32,60% (cu o prezență de 90,20%) la Matematică. La proba de Limba și Literatura Maternă, din 10.170 de elevi prezenți, circa 76% au reușit să obțină note peste 5.
Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în București – 60,57% (rata prezenței fiind de 90,10%), urmată de Brăila cu 58,50% (rata prezenței fiind de 76,61%) și Cluj – 55,33% (rata prezenței fiind de 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat, pe un fond de prezență de aproximativ 90%, în județele Vaslui – 31,22%, Tulcea – 32,67%, și Călărași – 33,47%.
“Pentru următoarea perioadă,  Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare măsuri care se impun în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a, și anume: realizarea unei diagnoze clare a situației la nivelul fiecărui județ/al fiecărei școli; analiza, în cadrul ședințelor cu directorii, a rezultatelor obținute de fiecare școală, la simularea Evaluării Naționale; elaborarea de către fiecare școală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de Evaluare Națională și monitorizarea acțiunilor stabilite, de către inspectoratul școlar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice și al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul școlii, după orele de curs; personalizarea traseului de învățare pentru elevii cu probleme deosebite, care au obținut rezultate slabe la simularea Evaluării Naționale; efectuarea temelor diferențiate pentru asigurarea individualizării învățării”, se arată în comunicat.
Din cauza rezultatelor slabe obținute și în acest an la probele de simulare, Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, realizate de inspectori din cadrul MENCS și de cei din inspectoratele școlare. Acestea se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea Evaluărilor Naționale și vor urmări  aplicarea unor planuri remediale la nivelul unităților de învățământ. Pe de altă parte, Ministerul Educației a solicitat Institutului de Stiințe ale Educației “o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea Evaluării, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii calității învățământului pentru elevii din învățământul gimnazial”. (C. STANCIU)

Vezi si

USV a scos la concurs șapte locuri de muncă auxiliare

Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava a scos la concurs, în această perioadă, șapte locuri …

One comment

  1. Datorită programelor școlare prea încărcate elevii nu mai fac față să învețe .REDUCEREA NUMĂRULUI DE ORE DE FIZICĂ ȘI CHIMIE ,mai ales la clasa VIII ,TREBUIE SĂ SE FACĂ URGENT!!!eLEVII TREBUIE SĂ ACORDE MAI MULT TIMP ROMANA și MATEMATICĂ dar nu reușesc din cauza altor discipline care -și dau prea multă importanță,deși nu au nicio căutare.