Thursday , April 25 2024

Incertitudini privind finalizarea şoselei de centură în acest an

centura [800x600]

Dacă SCCF nu demarează rapid lucrarea după ce primeşte ordinul de începere de la CNADNR, fără să aibă ruperi de ritm, atunci doar tronsonul I de la Pătrăuţi la Scheia rămâne singurul care va fi terminat, nu neapărat şi deschis traficului. Având în vedere datoriile pe care SCCF le are la unii furnizori sau prestatori de servicii precum şi dificultăţile inerente de a mobiliza oameni şi utilaje, pentru reînceperea lucrărilor chiar şi data de 7 mai este considerată optimistă de către unii constructori mai vechi în branşă

Sansele ca să fie finalizată măcar în acest an şoseaua de centură a Sucevei sunt tot mai slabe pe zi ce trece, în condiţiile în care volumul de lucrări necesare pentru tronsoanele II şi III este foarte ridicat, iar lucrările nu au demarat nici măcar la tronsonul I – de la Pătrăuţi la Scheia unde ar fi cele mai puţine lucrări de făcut. De data aceasta nu mai este doar vina autorităţilor aşa cum s-a întâmplat anul trecut. Acum, conform unor surse demne de încredere, finanţatorul investiţiei – CNADNR – oscilează între a rezilia contractul cu SCCF – antreprenorul general – şi a-l modifica de aşa manieră încât plăţile să ajungă mai rapid la firmele cu care antreprenorul are diverse contracte.
Din câte se pare s-a optat pentru SCCF, dar nu se întrevede posibilitatea ca lucrarea să demareze mai rapid. In vreme ce mulţi constructori care au antamate tot felul de lucrări în judeţ au început să îşi reia lucrul încă de acum o lună de zile, ba chiar alţii au lucrat – cum este cazul la aeroport – şi în a doua jumătate a lui ianuarie şi în luna februarie, la şoseaua de centură a Sucevei nu s-a făcut nimic. Dacă în urmă cu o săptămână era o mare îndoială că va demara lucrarea înainte de Paşti, acum a devenit o certitudine că nu va începe lucrarea decât în mai şi cel mai probabil spre jumătatea lunii sau, în cel mai bun caz în jurul datei de 7 mai.
Nu este neapărat vorba de data la care va fi emis ordinul de începere al lucrărilor pentru că CNADNR poate să îl emită şi în cursul zilei de astăzi, ci de data efectivă la care SCCF poate să reia lucrarea. Având în vedere datoriile pe care le are la unii furnizori sau prestatori de servicii, precum şi dificultăţile inerete de a mobiliza oameni şi utilaje, chiar şi data de 7 mai este considerată optimistă de către unii constructori mai vechi în branşă. Ba mai mult, nu ar fi de neglijat nici aspectul legat de mobilizarea forţei de muncă în condiţiile în care, după cum a relatat cotidianul Obiectiv de Suceava, anul trecut au fost întârzieri de plată a salariilor, unii muncitori în noiembrie nu mai văzuseră lefuri din septembrie.
Problema este că în atare situaţie, este aproape imposibil ca să fie valorificat la maxim sezonul cald, iar în afara tronsonului I de la intersecţia cu DN 2 de la Pătrăuţi până la intersecţia cu CN 17 de la Scheia nu sunt şanse de 100% să fie finalizate şi restul lucrărilor. Dacă anul acesta nu sunt şanse de a fi finalizate lucrările la toată centura, atunci CNADNR ar putea lua în calcul ca să nu permită nici măcar accesul pe tronsonul I al camioanelor. Nu ar fi o mare surpriză având în vedere că anul trecut, când la un moment dat s-a sperat că va fi finalizată centura Sucevei, s-a pus problema deschiderii în totalitate, nu pe tronsoane şi s-au tot invocat chestiuni financiare, de proiectare, de siguranţă în trafic şi de semnalizare şamd.
Tronsonul II – de la „Zidul Morţii” la intersecţia cu drumul judeţean ce duce spre Moara – este unul aproape la fel de mare ca lungime cu primul tronson, doar că aici volumul de lucrări este mai mare. In plus, o problemă care încă nu a intrat foarte tare în atenţia autorităţilor este legată de intersecţia ca atare a şoselei de centură. Si aceasta ar trebui să fie un sens giratoriu, rămâne de văzut cum vor fi de bine realizate amenajările având în vedere condiţiile de acolo. In plus, de-a lungul şoselei de centură sunt unele zone la care „s-au înţepat” proprietarii de terenuri agricole amenajându-şi intersecţii de o parte şi de alta, deşi proiectul nu prevede aşa ceva.
Tronsonul III este de la intersecţia cu drumul judeţean ce duce spre Moara până la intersecţia cu DN 2, la ieşirea spre Fălticeni. Intersecţia respectivă a fost afectată puternic de inundaţii în anul 2010 şi unele lucrări nu s-au finalizat nici acum. La fel cum nu s-a finalizat nici parcarea de TIR-uri situată în apropiere, pe un teren ce aparţine locuitorilor din Ipoteşti şi unde SCCF ar avea datorii la o firmă ce a executat unele lucrări. (D.P.)
 

Vezi si

Lăcrămioara Perijoc şi-a asigurat o medalie la Europenele de box la Belgrad

Pugilista suceveană Lăcrimioara Perijoc și-a asigurat o medalie la Campionatele Europene de box de la …