Friday , April 19 2024

In sfârşit, plăţile pentru lucrările la centura Sucevei sunt la zi

centura 1

Pentru iunie au fost decontaţi la SCCF, constructorul investiţiei, 6 milioane de lei. Mai sunt de plătit 34 de milioane de lei, bani cu care, până la data anunţată – 15 noiembrie 2013, lucrările vor fi terminate.  “Suntem în grafic cu lucrările, am adus bitum pentru stratul de uzură de pe tronsonul 3, există premise ca lucrările să fie terminate pe 15 noiembrie 2013”, a declarat reprezentantul firmei care supervizează lucrările de construcţie a şoselei de centură

Radu Iordachi, reprezentantul firmei de consultanţă Luca Way care supervizează lucrările de construcţie a şoselei de centură a Sucevei efectuate de SCCF Iaşi, este optimist în ceea ce priveşte ritmul în care se construieşte, dar şi în ceea ce priveşte finanţarea de către CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) a şoselei de centură a municipiului Suceava. El consideră că, după ce au fost deblocate şi s-au efectuat plăţi aferente lucrărilor făcute în luna iunie în cuantum de 6 milioane de lei, există premisele necesare ca până la data de 15 noiembrie a.c., şoseaua de centură să devină integral funcţională. El a ţinut să explice opiniei publice sucevene că lucrările se desfăşoară pe două contracte – unul care vizează lucrări de consolidări şi un altul privind construcţia efectivă a variantei de ocolire. Pentru toate acestea mai sunt de alocat 34 de milioane de lei, dintr-un total de 200 de milioane de lei. 157 de milioane de lei au vizat construcţia şoselei, iar 43 de milioane de lei reprezintă cheltuielile rezultate din cel de-al doilea contract, ce a vizat consolidările ce nu au fost trecute în proiectul iniţial. Radu Iordachi a arătat că CNADNR a asigurat finanţarea integrală pentru cele două proiecte şi ar mai fi de plătit după tranşa aferentă lunii iunie, suma amintită de 34 de milioane de lei. “Suntem în grafic cu lucrările, am adus bitum pentru stratul de uzură de pe tronsonul 3, există premise ca lucrările să fie terminate pe 15 noiembrie 2013”, a declarat Radu Iordachi.
Până în acest moment, lucrările la şoseaua de centură sunt realizate în proporţie mai mare de 85%, următoarea evaluare urmând a fi făcută la mijlocul lunii august.
In această perioadă, se efectuează consolidări la ieşirea variantei ocolitoare spre DN 2, către Fălticeni dinspre Moara, dar şi în zona viaductului de la Mihoveni. In ceea ce priveşte şoseaua ca atare, se lucrează pe toate cele trei tronsoane – DN2 – (Moara), (Moara) – DN 17 şi DN17 – DN2 (Pătrăuţi) pentru aşternerea de mixtură asfaltică, rigole betonate, montare de parapeturi de protecţie la lucrări de consolidare.
Istoria grea a şoselei de centură centura 2
Această rută ocolitoare a Sucevei a fost proiectată pentru devierea traficului greu din municipiul reşedinţă de judeţ, avându-se în vedere crearea unei noi şosele care să facă legătura între DN 2 (ieşirea din oraş spre Siret) cu DN 17 (ieşirea spre Humor) şi apoi din nou cu DN 2 (ieşirea dinspre Fălticeni). Lucrările au început la sfârşitul anului 2008 şi ar fi trebuit să se termine la jumătatea lunii iulie 2012. Au fost suspendate anul trecut pentru că din luna mai 2012 nu au mai fost finanţate, deşi erau finalizate aproape de 74%. Abia în acest an s-au realocat fonduri, Radu Iordachi a mai spus că a trimis un raport către CNADNR, zilele trecute, cu privire la stadiul lucrărilor la şoseaua de centură la finele lunii iunie şi cum au evoluat acestea faţă de finele lunii mai. Printre altele, în legătură cu o consolidare care mai trebuia făcută pe tronsonul III, Radu Iordache a spus că ar fi realizate lucrări la radiere şi elevaţii într-o pondere de 60 spre 65 de procente. Totodată, au mai fost realizate şi lucrări în zona intersecţiei giratorizate de la ieşirea spre DN 17, în procent de 90%, la fel ca şi la un pod peste calea ferată, dar şi la alte porţiuni sau obiective de pe celelalte tronsoane ale rutei ocolitoare. Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava au demarat în forţă abia în 2009, iar problema de care s-au lovit constructorii era legată de exproprierile de terenuri care nu s-au făcut la termen. Apoi au fost suplimentate unele cantităţi de lucrări pentru că proiectul a fost modificat la unele viaducte, fiind necesare şi consolidări în zone unde au fost reactivate alunecările de teren. (Neculai ROSCA)

Vezi si

UPDATE: Puternicul incendiu de la Marginea s-ar fi produs din cauza unui scurtcircuit (FOTO, VIDEO)

În noaptea de miercuri spre joi, un incendiu violent a cuprins un adăpost de animale …

One comment

  1. Sunteti penibili! Ce se intimpla, ati uitat sa faceti trotuare la poduri!? Sunteti criminali ?Se vor produce accidente ca oamenii trebuie sa treaca intr-o parte in alta….