Sunday , April 28 2024

Ieri a fost semnat la CNADNR contractul pentru modernizarea porțiunii din DN 18 dintre Cârlibaba și Iacobeni

Contractul, in valoare de 59.840.261,94 lei fără TVA, a fost atribuit  unei asocieri de firme condusă de SC Autotehnorom SRL. Lucrările trebuie terminate în 24 de luni, din care 120 de zile sunt alocate proiectării. Lucrările de modernizare a DN 18 (Moisei – Iacobeni), care face legătura între județele Maramureș și Suceava, au debutat în 2011, dar CNDNAR a rupt în 2014 contractul cu firma care nu a executat mai nimic din lucrare. Abia anul trecut CNADNR a început  să încheie noi contracte cu alte firme

drum dn18

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a informat printr-un comunicat că, ieri, 9 iunie, a fost semnat contractul de Proiectare și Execuție Reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea lucrărilor rămase de executat: LOT 4 Cârlibaba – Iacobeni, km 199^ 400 – km 220^088.
În cadrul acestui proiect, DN18 va fi reabilitat de la km 199^400, ce marchează ieșirea din localitatea Cârlibaba, până la km 220^088, intersecția dintre DN18 și DN17 în localitatea Iacobeni. Drumul este localizat în județul Suceava și traversează patru localități. Lungimea totală a drumului în interiorul localităților este de 12,113 km și 8,575 km în afara acestora. Drumul este clasificat ca drum național, având 2 benzi de 3,50 m lățime fiecare și aparține clasei tehnice III, conform Normativului 46/1998.
Contractul a fost atribuit Asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL – SC PROCAD SRL (Lider de asociere – SC AUTOTEHNOROM SRL) și are o valoare de 59.840.261,94 lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată de Banca Europeană de Investiții și Guvernul României. Durata contractului este 48 luni, din care 24 luni pentru Proiectare și Execuție Lucrări (120 de zile proiectare) și 24 luni perioada de garanție.
Acum îun an, în iulie 2015, CNADNR a  semnat contractul pentru finalizarea porțiunii de 19 km de drum, de la Cârlibaba pănă la granița județului Suceava. Contractul a fost atribuit asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL – SC RUTIER-CONEX XXI SRL, având o valoare totală de 54.295.957,72 lei fără TVA . Tot în vara lui 2015, CNADNR a atribuit unor firme și contractele de reabilitare pentru celelalte porțiuni de drum, Lotul 1 Moisei – Borșa (km 131^627 – km 156^ 232) și Lotul 2 Borșa – Sesuri (km 156^232 – km 180^850)
Reabilitarea a circa 19 kilometri din DN18 între localitatea Sesuri (granița jud. Suceava) și Cârlibaba trebuie finalizată pentru circa 12,2 milioane de euro.
DN18 Moisei – Borșa – Iacobeni: un drum de coșmar, cu mari probleme la contractele de reabilitare
DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanțarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, și aveau că termen de finalizare data de 31 august 2013.
Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. Între timp, drumul s-a degradat în continuare, iar gropile din asfalt au ajuns adevărate cratere și fac aproape imposibilă circulația în anumite zone. Relicitarea lucrărilor s-a făcut în decembrie 2014, iar atribuirea contractelor s-a făcut abia în iunie 2015.  (T.V.)

Vezi si

CE Szeged. Canotorii suceveni Florin Arteni și Florin Lehaci, argint european la dublu rame. Ancuța Bodnar, doar bronz alături de Simona Radiș la dublu vâsle

Campioanele olimpice en titre la dublu vâsle feminin, suceveanca Ancuţa Bodnar şi botoșăneanca Simona Radiş, …