Tuesday , April 16 2024

Construcţii Pop Strugar SRL, firma de casă a primarului Olărean, în insolvenţă pentru datorii de peste 30 de miliarde de lei vechi

insolvent

Firma de construcţii suceveană a fost preferată la un moment dat în alegerile făcute de Primăria Rădăuţi pentru diverse proiecte imobiliare. Lucrările realizate neachitate au condus la procese între societatea comercială şi primăria rădăuţeană, soldate cu executări silite pentru primărie dar fără bani recuperaţi de Construcţii Pop Strugar

 
 
Viorel Strugar, administratorul SC Construcţii Pop Strugar SRL Suceava a cerut recent în nume propriu deschiderea procedurii generale a insolvenţei firmei care are obiect principal de activitate lucrări de construcţie a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale. “Debitorii societăţii noastre nu au mai achitat sau au achitat cu mare întârziere datoriile către societate, ceea ce a generat evident o lipsă constantă de disponibil în conturile noastre, firma fiind în imposibilitate de a plăti datoriile reale, certe, lichide şi exigibile către creditori”, se arată în cererea de deschidere a procedurii insolvenţei semnată de administratorul Viorel Strugar. Valoarea totală a datoriilor firmei, conform datelor prezentate în dosarul prin care s-a cerut procedura insolvenţei era, la sfârşitul anului trecut, de 3,01 milioane de lei – peste 30 de miliarde de lei vechi.
SC Construcţii Pop Strugar a fost preferată a primarului Aurel Olărean pentru diferite lucrări de investiţii desfăşurate în municipiul Rădăuţi după 2010. Lucări la Parcul Zoologic dar şi la blocuri sociale. Curtea de Conturi a constatat nereguli majore în gestionarea contractelor încheiate între primăria rădăuţeană şi firmă, care au condus la prejudicii, se vede acum, de ambele părţi.
Astfel, Grădina Zoologică din Rădăuţi a fost acceptată pentru modernizare din fonduri guvernamentale în anul 2009 de către Ministerul mediului în cadrul programului – Implementarea şi realizarea proiectelor de investiţii în vederea atingerii standardelor necesare autorizării grădinilor zoologice, subprogramul “Reamenajare parc zoo Rădăuţi, judeţul Suceava”
Camera de Conturi Suceava, în urma unei sesizări adresate Prefecturii şi care a avut ca finalitate un control pe această temă a stabilit că iniţial, bugetul total al investiţiei a fost de 13 miliarde de lei vechi din care 3,38 miliarde, echivalentul a 100.000 de euro, 25% din valoarea totală a proiectului revenea ca finanţare din bugetul local. Oferta firmei Costrucţii Pop Strugar SRL Suceava a fost declarată câştigătoare în luna aprilie a anului 2010. Ulterior, prin mai multe acte adiţionale, valoarea finală a contractului de execuţie a crescut la 15,33 miliarde de lei vechi, fiind aprobată în acest sens majorarea contribuţiei Primăriei Rădăuţi la finanţarea proiectului, din bugetul local. Hotărârea a fost însă atacată de Prefectură. Separat de aceasta, s-a constatat că proiectul tehnic nu respectă studiul de fezabilitate aprobat de Consiliul Local Rădăuţi, care prevedea reabilitarea Parcului Zoologic existent. Prin proiectul tehnic s-a propus o extindere a Parcului Zoologic şi executarea altor lucrări decât cele cele destinate pentru îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale animalelor, denaturând scopul propus al subprogramului de atingere a standardelor necesare autorizării grădinilor zoologice. Mai mult, pe parcursul execuţiei lucrărilor s-au făcut note de renunţare şi note de comandă suplimentare, care au majorat valoarea contractului iniţial cu suma de 1,8 miliarde de lei vechi, lucările suplimentare nefiind justificate potrivit prevederilor legale. In final, valoarea totală a operaţiunilor care constituie abateri a fost estimată de către auditorii Curţii de Conturi la suma de 15,33 miliarde de lei vechi, reprezentând lucrări de extindere a Parcului Zoologic, altele decât cele prevăzute în studiul de fezabilitate aprobat, care vizau îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă a animalelor adăpostite în parcul zoo Rădăuţi.
Un al doilea caz: inspectorii Curţii de Conturi au constatat că Primăria Rădăuţi nu a înregistrat la data de 31.12.2012 prin compartimentul de specialitate, unele obligaţii de plată aferente furnizorilor de bunuri şi servicii sau de active fixe în sumă totală de 3,576 milioane de lei. Din aceasta, 2,167 milioane de lei o reprezintă facturi emise de furnizori şi neînregistrate în contabilitate la data respectivă, pentru decontarea cărora au fost emise titluri executorii. In această categorie se înscrie obligaţia de plată către SC Construcţii Pop Strugar SRL Suceava, executant al obiectivului de investiţii “bloc de locuinţe sociale cu 80 de unităţi locative – tronson B”. Pentru lucrările executate în sumă de 964,4 mii lei recepţionate prin procesul verbal de recepţie parţială din 17.01.2012 executantul a emis o factură fiscală în 19.01.2012 care nu a fost înregistrată în evidenţa contabilă. Pentru că suma nu a fost achitată, firma Construcţii Pop Strugar a formulat o acţiune în instanţă iar în luna iulie a anului 2012, Tribunalul Suceava a obligat primăria Rădăuţi să achite lucrările executate, plus penalităţile datorate.
Acestea sunt doar două exemple constatate de Curtea de Conturi, prin care firma Construcţii Pop Strugar, a rămas cu buzele umflate în urma afacerilor pierdante făcute cu primăria Rădăuţi. Conform cererii de deschidere a procedurii insolvenţei, firma Construcţii Pop Strugar nu mai are de unde să plătească datorii totale de peste 30 de miliarde de lei vechi către bănci şi furnizori. Tribunalul Suceava a admis cererea formulată de administratorul Viorel Strugar şi a dispus deschiderea procedurii generale a insolvenţei urmând ca până pe data de 21 martie 2014, firma lichidatoare Practic Insolv IPURL să depună raportul asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la apariţia stării de insolvenţă a debitoarei, cu indicarea persoanelor cărora aceasta le-ar fi imputabilă.(Neculai ROSCA)

Vezi si

Atenţionare meteo ANM de ploi torenţiale, vijelii şi grindină

Jumătatea de vest a județului Suceava și Transilvania,  Banatul, sudul Crișanei și în zonele montane …