Saturday , April 20 2024

Consiliul Local decide joi dacă dă undă verde proiectului pentru noul pod peste rââul Suceava

Noul pod va asigura devie­rea traficului din Calea Unirii spre zona Termica pentru cei care nu sunt interesați să ajungă sau să traverseze zona industrială și Burdujeni și de a asigura ieșirea în DN 29 spre Salcea și de acolo mai departe până la Botoșani

Noul pod peste râul Suceava din municipiul Suceava, care, potrivit studiului de fezabilitate, a fost propus a fi construit în zona Termica, va costa 6.131.382 lei inclusiv TVA (aprox. 1,3 mi­li­oane euro). Indicatorii tehnico-economici vor fi aprobați în ședința de joi a deliberativului local sucevean. Podul face parte din ruta alternativă Suceava – Botoșani prin care se speră să fie descongestionat traficul rutier în zona comercială și în cartierul Burdujeni. Practic, noul drum va asigura devierea traficului din Calea Unirii spre zona Termica pentru cei care nu sunt interesați să ajungă sau să traverseze zona industrială (ce a mai rămas din ea) și/sau cartierul Burdujeni și scopul într-un termen mediu sau lung este de a asigura ieșirea în DN 29 spre Salcea și de acolo mai departe până la Botoșani. Lungimea podului va fi de 104 metri, lățimea 11,2 metri (având parte carosabilă de 7,8 metri, cu trotuare pe ambele părți de câte 1,5 metri fiecare, precum și lista parapetului de câte 0,2 metri). Infrastructura podului va fi pe trei pile și două culei, acestea fiind fundate indirect prin intermediul a opt piloți forați la adâncimea de 12 metri. Durata estimată de realizare a investiției (lucrările propriu-zise, nu și licitația ca atare) este de 16 luni. (D.P.)

Vezi si

Bucură-te de „Egg-straordinary Easter”, la Iulius Mall Suceava!

Poți câștiga un voucher de 1.000 de euro la ABAU – metal decor –, un …

3 comments

  1. Mintea îngustă=pod îngust

    Pista pentru biciclete? :))) Ce ne trebuie…

  2. – 4 luni licitația, câștigă cine “trebuie”
    – 2 ani contestații
    – 4 luni reluarea licitației, câștigă altcineva care nu e în partid
    – 1 an lucrări sporadice, nu se aprobă plăți, se face 30% din proiect
    – 2 ani pauză, constructorul intră în insolvență
    – 4 luni reluarea licitației
    – 2 ani contestații
    – studiul de fezabilitate a expirat
    – se construiesc case pe traseu
    După 10 ani s-a rezolvat, nu se mai poate construi podul..

  3. Podul va fi prevazut si cu pista pentru biciclete? Dupa cum vedem cu totii, deja traficul cu biciclete capata amploare in Suceava, lucru absolut normal si civilizat.
    Pentru aceasta noua sosea precum si pentru noul pod edilii au prevazut facilitati si pentru biciclisti, asa cum sunt prevazute in toate tarile civilizate, sau va fi doar o simpla sosea cu conceptie invechita gandita doar pentru sedentari?

    Intrebare pentru ziaristi: puteti sprijini demersul acesta, ca noua sosea sa fie prevazuta cu pista pentru biciclete gandita pentru vremuriel urmatoare?