Tuesday , April 23 2024

Centura nu se termină anul acesta din cauza tărăgănării lucrărilor

centura


 
Lucrările de la şoseaua de centură a Sucevei înaintează cu viteza melcului iar cei care ar putea urni un pic situaţia fac eschive în a da vreun răspuns precis de ce se întâmplă aşa ceva, de ce înaintează lucrarea atât de greu etc. Spre exemplu, ieri, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Cătălin Nechifor, s-a arătat foarte plăcut surprins şi chiar măgulit când unii jurnalişti, la o conferinţă de presă, au comparat valoarea mare a lucrărilor de la şoseaua de 12,5 kilometri cu valoarea mai mică a lucrărilor pe care CJ Suceava vrea să le facă la peste 70 de kilometri de drumuri judeţene şi care costă de două ori mai puţin. Când însă a fost întrebat despre lucrările efective de la şoseaua de centură şi de viteza foarte redusă cu care acestea înaintează, răspunsul dat de şeful administraţiei judeţene a fost că va fi o şedinţă cu prefectul, săptămâna viitoare.
După conferinţa de presă, miraţi oarecum de această eschivă, ne-am deplasat la faţa locului, pe traseul rutei ocolitoare a centurii oraşului şi pe două din cele trei tronsoane nu am găsit niciun utilaj şi niciun muncitor la treabă. Pe cel de-al treilea tronson între Scheia şi Pătrăuţi am găsit trei utilaje, un camion şi vreo duzină de munictori care stăteau şi luau masa. Mai grav de atât, unele din situaţiile grave semnalate şi la articolul precedent când reporterii ziarului Obiectiv de Suceava au mers pe ruta ocolitoare. Spre exemplu, zonele de pe tronsonul de la ieşirea spre Fălticeni până la intersecţia cu drumul judeţean ce duce la Moara unde se surpaseră malurile erau şi acol la fel ca în urmă cu vreo două luni. Nici rostul la un viaduct de pe acelaşi tronson nu era finalizat, la fel cum nu era finalizată nici amenajarea intersecţiei cu drumul judeţean ce duce spre Moara şi nici intersecţia cu DN 2 la ieşirea spre Fălticeni.
Situaţia nu diferă cu mult de cea de la data de 21 mai, în timpul campaniei pentru alegerile europarlamentare, când la Suceava şi, implicit, la ruta ocolitoare venise să inspecteze lucrările şi ministrul Dan Sova, nu erau pe şantier decât 25 de muncitori, în loc de minim 90, cât a apreciat Radu Iordachi că ar fi minimul necesar pentru a putea termina lucrarea în două luni, în loc de 15 septembrie. După cum precizau atunci reprezentantul consultantului de la Luca Way, dacă s-ar lucra corespunzător, atunci putea să fie finalizată lucrarea pe tronsonul dintre Scheia şi Pătrăuţi până pe 7 iunie.
Aceasta era data la care expira contractul între SCCF şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Nu numai că data de 7 iunie nu a fost respectată, dar în ritmul acesta nici data de 15 septembrie nu poate rămâne una realistă.
Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a cerut atunci ca lucrările de la şoseaua de centură a Sucevei să fie gata până în iulie, după ce reprezentantul SCCF a spus că investiţia nu poate fi terminată mai devreme de 15 septembrie. Reprezentantul SCCF, Anton Mihalache, a încercat să explice că sunt probleme de ordin tehnic care îi împiedică să poată duce la capăt lucrarea în două luni. Afişând o atitudine pasivă şi mestecând gumă în timp ce vorbea cu ministrul şi alte oficialităţi, Anton Mihalache găsea mereu explicaţii pentru ce au întârziat lucrările sau pentru ce nu pornesc ori pentru ce sunt în neregulă. In aceeaşi zi, Dan Sova garanta într-o emisiune la Bucovina TV că în luna septembrie şoseaua de centură va fi gata, dar la modul în care acestea decurg şi după cum reiese şi din fotografiile făcute de reporterul cotidianului Obiectiv de Suceava, şansele ca promisiunea ministrului să fie respectată tind spre zero.
Aşa cum pe 21 mai firma de consultanţă nu a semnat solicitarea constructorului de a prelungi termenul, nici ulterior nu s-a dat curs acestei solicitări. Ministrul a explicat, pe 21 mai, reprezentantului firmei SCCF că ar fi mai bine să înţeleagă că trebuie să angajeze oameni chiar dacă acest lucru presupune o cheltuială în plus, decât să fie puse penalităţi firmei pentru neîndeplinirea la termen a obligaţiilor. „Pe 7 iunie a fost data limită poentru finalizarea lucrărilor iar de la această dată societatea SCCF lucrează cu penalizări la certificatul de plată. In ritmul acesta nu cred că ar fi şanse ca nici pe 15 septembrie să fie terminate lucrările”, este de părere consultantul de la Luca Way. El a adăugat că sunt promisiuni că de luni va fi suplimentat numărul de muncitori şi de utilaje, dar rămâne de văzut în ce măsură se va întâmpla aşa ceva. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …

3 comments

  1. Centura Castitate

    Centura asta a Sucevei este ca Turnul Babel, partidele politice care se tot perinda la putere si constructorul vorbesc in limbi “straine”.

  2. ha,ha,ha Ponta-plagy a primis ca se face centura , dar mincinos ca el mai rar.

  3. Tipic romanesc! Un pas inainte, doi inapoi. Ca asa-i hora (hotiei) la romani.