Friday , April 26 2024

Cărarea europeană de la Bosanci la E85

bosanci 1 [800x600]

Primăria din Bosanci a ademenit fonduri europene de peste 1,5 milioane de euro pentru un traseu asfaltat peste câmp, mai lung de şase kilometri de la Bosanci la Buneşti. Nu mai lat de patru metri, drumul nu poate fi folosit pentru traficul auto. Primarul Anton Curic spune că, asfaltul turnat este destinat să deservească utilajele agricole ale fermierilor ce au teren în zonă, numai că o combină clasică de recoltat cereale este cu măcar 20 de centimetri mai lată  decât carosabilul turnat de primăria Bosanci 

 
In Bosanci, cu bani europeni, se asfaltează drumul dintre Bosanci şi E85, drum care trece prin izlazul Bosanci, prin coada iazului Nemirceni şi ajunge în drumul european înainte de intrarea în comuna Buneşti. “Totul a fost frumos până la turnarea covorului asfaltic. Cred că proiectul a fost realizat pentru sens unic, deoarece, dacă se întâlnesc două căruţe nu pot trece una pe lângă alta, ce să mai spunem despre două maşini mici ori două tractoare”, se arată într-un mesaj transmis redacţiei Obiectiv de o persoană care a sesizat inadvertenţa între dimensiunea drumului şi banii europeni cheltuiţi.

primar bosanci [800x600]
Primarul Anton Curic de la Bosanci
Primarul comunei Bosanci, Anton Curic, a încercat să pună lucrurile la punct, astfel încât nemulţumiţilor, dacă nu le convine să nu se folosească de investiţia cu care s-a lăudat în ultimii ani. Astfel, el a arătat că acea arteră rutieră ce scurtează ruta de la Buneşti la Bosanci nu e nici drum comunal, nici judeţean, nici naţional şi la o adică, cui nu-i convine să nu o folosească.
“Este vorba despre un drum de exploatare, de câmp, realizat din fonduri europene la Măsura 125. Este un proiect prin care s-a alocat 1,5 milioane de euro, din fonduri europene. Drumul are o lungime de şase kilometri si jumătate, porneşte din Bosanci, peste câmp pe la Nimirceni, trece prin Cumpărătura iese la european în hotar cu comuna Buneşti. Nu este drum comunal este drum pentru utilajele agricole, cu o lăţime de patru metri, în alte locuri de cinci metri şi sunt prevăzute din loc în loc refugii. Au mai fost discuţii de acest gen şi spun încă odată, nu este drum comunal, nici judeţean, este un drum de exploatare, pe câmp”. Primarul comunei Bosanci, Anton Curic, nu a ştiut să  spună câte combine “Gloria”, pot circula umăr la umăr sau, în cazul cel mai rău, se pot intersecta pe drumul agricol realizat cu fonduri europene, de la Bosanci la  Cumpărătura. Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu exploataţiile agricole,  trebuie spus că pentru agricultura românească din ultima jumătate de secol, inclusiv sfertul aferent capitalismului de după 1990, era definitoriu acest utilaj nici prea mare, nici prea mic, dar util şi potrivit  pentru exploataţiile agricole româneşti, care era denumită combina Gloria. Aceasta secera, treiera şi încărca remorcile tractoarelor cu grâu, secară, ovăz ori triticale care mergeau spre marile depozite ale patriei. Primarul Curic este acum în măsură să afle că pe drumul plătit din fonduri europene în baza proiectului pe care l-a iniţiat, nici măcar clasica combină Gloria nu încape. Fiindcă aceasta are, precum spune directorul Vasile Costan de la Direcţia Agricolă, inginer agricol de profesie, o lăţime de 4,2 metri, este adică cu 20 de centimetri mai lată decât  carosabilul asigurat de primarul Anton Curic, din bani europeni, pentru utilajele agricole ce ar trebui să deservească exploataţiile de la Bosanci până la Cumpărătura, pe o lungime de mai mulţi kilometri a arterei de circulaţie. “Eu mă întreb, când era pe imaş, Gloria ce făcea? Se întâlnea cu un tractor sau cu o căruţă, se aştepta, trăgea pe partea dreaptă şi aştepta să treacă celălalt utilaj. Acuma sunt prevăzute refugii pentru utilajele care vor aştepta să treacă celelalte. Nu au voie să circule TIR-uri, nu au voie să circule maşini mari, nu este vorba despre drum comunal sau drum judeţean. Drumul nu este prevăzut pentru utilajele grele care vin dinspre drumul european să scurteze calea spre Bosanci. Vor fi conducători auto care vor încerca să scurteze drumul către  Bosanci, Preuteşti ori către judeţul Botoşani pe acest drum. Dar nu au voie. Se va stabili o sarcină de zece tone”, a explicat primarul Anton Curic. Tot el a arătat că singurele utilaje care au voie să circule pe investiţia de 1,5 milioane de euro sunt utilajele agricole – tractoare, combine şi alte asemenea. “De aceea punctajul a fost mare, când am câştigat acest teren, pentru a face acces la terenurile pe care le au fermierii noştri, din comuna Bosanci. Acesta a fost scopul pentru că dacă ceream pentru un drum comunal sau altceva, nu obţineam fonduri. Eu recomand celor care vor să folosească acest drum pentru alte scopuri decât pentru cel pentru care s-a realizat, să nu îl folosească, nu mai ştiu exact care este amenda, însă dacă vor fi găsiţi circulând, li se va ridica probabil şi certificatul de înmatriculare”, a conchis primarul Anton Curic. (Neculai ROSCA)

Vezi si

Amenzi de peste 40.000 de lei aplicate de polițiști într-o acțiune BLOCADA organizată în Siret

Marți, 23 aprilie, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Siret  au organizat pe raza de competență …

One comment

  1. corect,astea sint drumuri facute pentru bosanceni si nu pt. tiruri sau alti “traficanti de trafic” deci ca sa treceti pe acolo fie va trebuie fie certificat de nastere in bosanci fie viza sau as propune o taxa cu drept de circulatie asa cum or facut aia in bistrita ca sa treci orasul iti trebuie permis special contra cost of course.Deci daca sinteti din bosanci dati share pe facebook cu “viza pt. bosanci”. :))