Wednesday , April 24 2024

AQUA Carpatica, brandul lansat de Jean Valvis acum trei ani, a ajuns la vânzări de 34 milioane de lei

Charpatian spring factory

Carpathian Springs, compania care deţine brandul Aqua Carpatica, şi-a dublat anul trecut cifra de afaceri u Aqua Carpatica, devenit unul dintre cele mai importante branduri locale, ocupă 2,5% din piaţa românească de ape minerale

Carpathian Springs, compania care produce brandul de apă minerală Aqua Carpatica creat în 2010 de omul de afaceri Jean Valvis, şi-a dublat cifra de afaceri anul trecut, până la aproximativ 34 mil. lei (7,5 mil. euro), arată o analiză a Ziarului Financiar pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Compania a avut anul trecut un profit de 380.000 lei, la un număr de 71 de angajaţi.
„Volumele s-au dublat în primele şase luni ale acestui an (comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut – n. ZF.). Am lansat şi gama la cinci litri (…), păstrăm preţurile, în situaţia actuală, nu avem ce să facem“, a declarat Jean Valvis pentru ZF. Numele lui Valvis este legat de două alte mari branduri locale, Dorna (apă minerală) şi LaDorna (lactate).
Valvis a pus bazele companiei producătoare de apă minerală Dorna Apemin în 1994, care deţinea mărcile Dorna, Izvorul Alb şi Poiana Negri, iar în 2002 a vândut-o grecilor de la Coca-Cola HBC pentru circa 40 mil. euro, conform datelor de la acea vreme.
La opt ani după tranzacţia prin care cele trei branduri intrau în portofoliul gigantului din industria băuturilor răcoritoare, Valvis a decis să revină în unul dintre businessurile care l-au consacrat, dar de data aceasta după o investiţie de aproximativ 12 mil. euro într-o fabrică situată la Panaci, la aproximativ 20 de kilometri de Vatra Dornei şi cu un nou brand – Aqua Carpatica.
În 2010, când a lansat noul brand, piaţa era dominată de mărci locale, primii trei cei mai mari îmbuteliatori de la acea vreme fiind Romaqua (cu mărcile Borsec, Aquatique, Stânceni), Coca-Cola HBC şi European Drinks (Hera, Izvorul Minunilor), companie deţinută de fraţii Micula.
Cele opt branduri româneşti aveau atunci o cotă cumulată estimată la peste 70% din piaţă, potrivit datelor anterioare ale ZF.
In prezent, Romaqua (Borsec) deţine circa 29% din piaţă, iar Coca-Cola (Dorna) – 15%. Raportat la o piaţă de 300 de milioane de euro cu vânzări de 7,5 milioane de euro pentru Aqua Carpatica, brandul lui Valvis are 2,5% din piaţă. (O.S.)

Vezi si

VIDEO. A început demolarea garajelor din spatele Primăriei, pe locul unde va fi ridicată prima parcare supraterană din Suceava

Miercuri dimineață, în prezența viceprimarului Lucian Harșovschi, a început demolarea garajelor de pe stada Ștefan …