46 de cadre didactice din județul Suceava au fost selectate pentru a face parte din Corpul Național de Experți în Management Educațional

28/02/20 ora:10:16pm

Selecția cadrelor didactice pentru constituirea Corpului Național de Experți în Management Educațional (CNEME), seria a 15-a, din acest an, a luat sfârșit. Rezultatele înregistrate în urma desfășurării, în perioada 17-24 februarie, a concursului organizat de către Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava arată că 46, din totalul celor 73 de candidați înscriși, au promovat. 18 candidați au obținut între 79 și 70 de puncte, acesta fiind minimumul necesar pentru promovarea concursului, alți 11 au primit între 80 și 88 de puncte, iar restul de 16 au primit punctajele cele mai mari, între 90 și 95 de puncte.

Calitatea de membru CNEME este o condiție obligatorie de participare la concursurile de selecție a inspectorilor școlari și a directorilor unităților de învățământ din sistemul preuniversitar. Au fost scoase la concurs 200 de locuri, reprezentând 5% din numărul total de posturi didactice existente în județ, pentru care s-au înscris online 80 de candidați. 73 dintre aceștia și-au depus, mai apoi, la IȘJ Suceava dosarele cu documentele prevăzute în metodologie. Analiza portofoliilor candidaților a avut loc în perioada 17-24 februarie, fiind realizată de către comisia de evaluare din cadrul IȘJ Suceava.

Precizăm că anul trecut, la nivelul județului nostru, și-au depus dosarele doar 33 de cadre didactice dornice de a face parte din CNEME, dintre care 24 au promovat. În momentul de față există 1.153 de experți din Suceava înscriși în Registrul Naţional al experţilor în management, cărora urmează a li se alătura cei 46 de candidați promovați în urma concursului recent încheiat, după perioada contestațiilor, care pot fi depuse până pe 3 martie. Rezultatele finale, după soluționarea eventualelor contestații, vor fi anunțate în data de 13 martie. Pe 20 martie va fi emis ordinul ministrului privind înscrierea cadrelor didactice declarate promovate în Registrul național al experților în management educațional. (O. N.)