Thursday , April 25 2024

Comisia Europeană a demarat ancheta împotriva Google

Bruxelles-ul a trimis chestionare către proprietarii de site-uri, pentru a afla dacă Google a făcut abuz de poziţie dominanţă pe piaţă şi dacă a manipulat rezultaltatele  şi căutările de pe platforma sa de publicitate.

Comisia Europeană a început să trimită chestionare în cadrul anchetei companiei Google, care este suspectată că ar manipula piaţa. Este primul pas al anchetei începute la sfârşitul lunii noiembrie prin care Bruxelles-ul încearcă să stabilească dacă Google a abuzat de o poziţie dominantă în domeniul căutării pe internet

Chestionarele au aproape 100 de întrebări, la care vor trebui să răspundă editorii de site-uri, motoarele de căutare şi anuarele on-line şi regiile publicitare, înainte de 11 februarie, scrie Le Figaro, care şi-a procurat o copie a acestora. Pe lângă acuzaţiile de abuz de poziţie dominantă, întrebările Comisiei vizează şi o altă acuzaţie: manipularea rezultatelor şi a căutărilor de pe platforma sa de publicitate. Aceasta în condiţiile în care grupul a revendicat întotdeauna imparţialitatea perfectă şi matematică a algoritmului său.

“Aţi remarcat schimbări bruşte şi importante al poziţionării pe motoare de căutare cum ar fi Bing, Google sau Yahoo? Aţi constat scăderi bruşte a numărului de vizitatori redirecţionaţi de către Google, care nu pot fi explicate de schimbări ale site-ului dumneavoastră”, întreabă CE.

Mai exact, Comisia este îngrijorată că în rezultatele Google ar fi vorba de favoritism dacă “au cunoştinţă de module în algoritmul de poziţionare al Google care ar putea defavoriza clasarea site-ului dumneavoastră sau afişarea paginilor”. Altfel spus, Google este programat să afişeze mai întâi Youtube şi apoi Daily Motion, hărţile Google Maps înaintea celor Mappy, fotografiile Google Images înaintea celor de pe Flickr? Pe Google News, de exemplu, apar doar filme de pe Youtube, mai scrie publicaţia franceză.

Suspiciuni apar şi în ceea ce priveşte componenta de publicitate a Google. Bruxelles-ul vrea să ştie dacă au avut loc creşteri bruşte de tarif pe motoarele de căutare în ultimii şase ani şi o degradare subită a indicelui AdWords a beneficiarilor de publicitate, fără să fi schimbat paginile înspre care utilizatorii sunt redirecţionaţi de către motoarele de căutare. “Ce impact a avut acest lucru asupra site-ului dumneavoastră în termeni de cheltuieli pentru publicitate şi de trafic derivat din reclame? În paralel cu acest incident poziţionare dumneavostră în afişările motorului de căutare a ascăzut semnificativ?”, întreabă Comisia.

Pentru ca, la urma urmei să pună şi întrebarea în mod direct: “Google va sugerat vreodată că o creştere a cheltuielilor pentru publicitate ar putea ameliora poziţionarea naturală a site-ului dumneavoastră?”

Vezi si

Zborurile din toată Europa, perturbate joi de greva controlorilor de trafic aerian din Franța

Multe anulări și întârzieri de zboruri afectează joi, 25 aprilie, traficul aerian din Europa, după …