Suma medie pe care o alocă românii pentru pavarea curții se situează între 10.000 și 15.000 de lei, respectiv peste 3.500 euro, suprafața amenajată cu acest buget fiind de 150-250 metri pătrați, potrivit Symmetrica, liderul pieței locale de pavele și borduri vibropresate și cel mai mare producător autohton.
Conform datelor Symmetrica, segmentul persoanelor fizice câștigă tot mai mult teren în business-ul companiei, pe măsură ce clienții înțeleg avantajele pe termen lung pe care le oferă pavajul, în detrimentul asfaltului. La acest moment, zonele vizate cu precădere de acest tip de investiție sunt căile de acces, atât cele pietonale, cât și cele auto.
“Tinta principală a clienților este în primul rând amenajarea practică a accesului auto și pietonal spre locuință. Însă, pe lângă acestea, din ce în ce mai mulți clienți își doresc pavaj și în zone de relaxare, precum gradina sau terasa, unde proiectează și montarea unui grătar”, a declarat Sebastian Bobu, Directorul Executiv al Symmetrica.
În ceea ce privește cele mai căutate tipuri de pavele, românii aleg produse colorate, în nuanțe de maro și portocaliu, cu forme dreptunghiulare. Astfel, potrivit datelor Symmetrica, peste 90% din produsele vândute clienților persoane fizice sunt colorate.
Cea mai mare comandă pe segmentul rezidențial
Deși majoritatea clienților persoane fizice nu depășesc bugetul de 15.000 de lei când vine vorba de pavarea curții, există și comenzi de produse cu o valoare mult mai mare.
„Cea mai mare comandă, ca valoare, înregistrată anul acesta de Symmetrica pe segmentul rezidențial, a fost de 300.000 lei, pentru un proiect de amenajare care a presupus pavajul unor suprafețe mari de grădină, alei de acces auto și trotuare. În total, a fost amenajată o suprafață de peste 1.000 de metri pătrați, cu produse din gamele Select și Gradină”, a mai menționat Sebastian Bobu.
Potrivit companiei, suma medie pe care o alocă românii pentru pavarea curții se situează între 10.000 și 15.000 de lei, respectiv peste 3.500 euro, suprafața amenajată cu acest buget fiind de 150-250 metri pătrați.
Segmentul persoanelor fizice câștigă tot mai mult teren în business-ul companiei, pe măsură ce clienții înțeleg avantajele pe termen lung pe care le oferă pavajul, în detrimentul asfaltului. La acest moment, zonele vizate cu precădere de acest tip de investiție sunt căile de acces, atât cele pietonale, cât și cele auto.
Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Verești, urmată apoi de unitățile de producție de la Podu Iloaiei, județul Iași (2010), și Bolintin Vale, în apropiere de București (2011), Prejmer – Brașov (2012) și Cociu – Bistrița-Năsăud (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele și borduri se numără Arena Națională, parcul balnear din stațiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în București etc.(O.S.)