Tuesday , April 23 2024

UE ar putea adopta noi reguli de etichetare a produselor pentru a se proteja de importurile din Asia

UE ar putea introduce anul viitor noi reguli privind etichetarea produselor, în urma unui vot în Parlamentul de la Strasbourg, pentru a proteja produc\torii autohtoni de înc\l]\minte, [urubelni]e [i alte bunuri de importurile ieftine din Asia, prin men]ionarea obligatorie a ]\rii de origine.

“În urma sprijinului puternic dat de Parlament, sper\m ca noile reguli s\ fie convenite în prima jum\tate a anului viitor”, a declarat Cristiana Muscardini, conservator italian care a promovat dezbaterea în legislativul UE, transmite Reuters.

Eurodeputa]ii au votat cu 525 de voturi “pentru” [i 49 “împotriv\” propunerea ca înc\l]\mintea, îmbr\c\mintea, produsele din piele, mobil\ [i produsele industriale importate, de ordinul miliardelor de euro, s\ poarte obligatoriu o etichet\ care s\ men]ioneze provenien]a, atunci când sunt comercializate în cele 27 de state membre.

Votul, la care s-au ab]inut 44 de parlamentari, permite începerea discu]iilor între eurodeputa]i [i guvernele na]ionale, referitoare la introducerea unor reglement\ri la nivelul Uniunii.

Este de a[teptat ca negocierile s\ dureze [i s\ scoat\ în eviden]\ diferen]ele de opinie între parlamentarii UE [i statele membre, punând în opozi]ie ]\rile cu baze mari de produc]ie [i cele care mai mult import\ [i distribuie produse str\ine.

State precum Italia, Spania [i Portugalia au insistat de mult timp pentru obligativitatea etichetei “Fabricat în”, despre care sper\ s\ descurajeze importurile ieftine, precum mobila [i ]iglele pentru acoperi[uri din China, îmbr\c\mintea indian\ [i înc\l]\mintea vietnamez\, prin loialitatea consumatorilor din UE pentru produsele fabricate în Europa.

Aceste ]\ri sus]in c\ principalii parteneri comerciali ai UE, între care China, SUA [i Japonia, au deja reguli similare referitoare la originea produselor importate.

Vezi si

Operatorii de transport rutier de mărfuri spun că au pierdut 2, 55 miliarde de euro în 2023, din cauza întârzierilor de la frontiere

Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut anul trecut 2,55 miliarde de euro din …