Friday , March 29 2024

300 de mașini Volkswagen nu mai pot fi vândute în România

VW poluare

România ia prima decizie în Dieselgate. 300 de maşini Volkswagen din ţara noastră nu mai sunt inmatriculate. Registrul Auto Român nu va mai elibera cărţi de identitate pentru maşinile nevândute, aflate pe stoc, până când nu se lămuresc lucrurile în acest scandal, a anunţat ministrul Transporturilor. În total, 105.000 de maşini ale producătorilor din grupul Volkswagen, înmatriculate în România, au probleme.

Doi miniştri – cel al Transporturilor şi cel al Mediului -, discută cu şeful Registrului Auto Român pentru a găsi o soluţie în cazul acestor automobile produse de grupul german, care circulă pe drumurile româneşti.

RAR a luat deja primele măsuri: nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România.

„Astăzi (joi — n.r.) are loc la Ministerul Transporturilor o primă întâlnire de lucru a grupului mixt înființat pentru analiza problemei Volkswagen. Deocamdată nu avem date concrete legate de numărul mașinilor Volkswagen echipate cu motoare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de emisii. Avem niște informații la nivel macro, însă la nivel concret nu deținem astfel de date. Așteptăm din partea Autorității de omologare germane informațiile necesare. Acestea ar urma să ne parvină cel mai târziu într-o săptămână. În acest caz, vorbim despre motorul EA 189 care însă este însoțit de un cod specificat la fiecare autovehicul. Trebuie verificat acest cod”, a declarat, pentru Agerpres, Șerban Dobre, șeful Departamentului Poluare și Consultanță Tehnică din cadrul RAR.

Şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului se implică în scandalul Volkswagen.

Şeful instituţiei spune că dealerii care vând maşinle germane în România pot primi amenzi de până la 100.000 de lei, pentru că au adus pe piaţă un produs neconform cu standardele.

Marius Dunca, preşedintele ANPC: „Eu amendez dealerul este treaba lui, cum şi într-un supermarket dacă este vina lui, amendez supermarketul şi supermarketul se îndreaptă către producători. Producătorul este în Germania, nu pot să sancţionez producătorul”.

Constructorul auto german Volkswagen a anunțat în urmă cu o zi că va prezenta, în octombrie, soluțiile și măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condițiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service.

Clienții afectați urmează să fie informați despre corectarea caracteristicilor privind emisiile în „viitorul apropiat”, subliniază compania, care precizează, totodată, că vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile în prezent pe piață nu intră în categoria celor care urmează să fie verificate.

Clienții care dețin astfel de autovehicule vor fi ținuți la curent în săptămânile și lunile următoare, iar toate mărcile afectate ale grupului urmează să înființeze website-uri naționale în acest sens.

Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.

În același context, compania germană a anunțat, la începutul acestei săptămâni, că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari.

digi24.ro

Vezi si

Anul 2025 va aduce noi majorări ale taxelor locale pe proprietate

Taxele și impozitele pe proprietăți (imobile și terenuri), colectate și utilizate de autoritățile locale, vor …