Friday , March 29 2024

UPDATE:„Bucovina vrea autostradă!”. 40 de tiruri din Suceava, intoarse de la Adjud de politie(GALERIE FOTO)

UPDATE 14.20: Convoiul urmează să se regrupeze la Buzău, informeaza Ziarul de Iasi. Se merge, în medie, cu 50 de kilometri la oră. Organizatorii au felicitat pentru curaj, prin staţie, “tiriştii” care au fost întorşi dindrum şi le-au mulţumit pentru că s-au alăturat acestui protest. Nici ploaia nu îi opreşte pe protestatarii hotărâţi să ajungă în Piaţa Victoriei. Cu atât mai puţin, Gabriela Firea 🙂

UPDATE 13.40: A început asaltul final! Cele două coloane reunite s-au pus în mişcare. Oamenii i-au pus gând rău liderului PSD. “Mergem să-i punem lui Dragnea pielea pe băţ”, “Doamne ajută cu dosarul penal!”, îşi transmit protestatarii prin staţii.

13.10: Marea reunire de la Tişiţa: Participanţii la cele două coloane s-au întâlnit în rondul girator de la Tişiţa, unde protestează paşnic. Cei care trec îi claxonează şi îi încurajează.

La Bucureşti, primarul general al Capitalei,Gabriela Firea, nu a dat aprobare ca protestatarii să ajungă în piaţă. Aceştia spun că vor încerca să intre în zonă cu maşinile iar dacă nu se poate, vor merge pe jos.

La Adjud, cele 40 de tiruri venite din Suceava au fost oprite de poliţie. Nu sunt lăsate să meargă mai departe. Există tensiuni între camionagii şi oamenii legii

UPDATE: 12.50: Coloana care a trecut prin Vaslui a ajuns la Tişiţa, unde aşteaptă “unirea” cu convoiul dinspre Roman. Sucevenii, ieşenii, vasluienii, brăilenii, gălăţenii îi întâmpină cu pancarte pe care scrie “România, trezeşte-te”, ” Vrem autostradă” ,  “Vrem infrastructură”. “Răzeşii” şi-au încărcat bateriile cu salam de la Kosarom, oferit gratis de omul de afaceri Neculai Apostol.

Sambata, 19 mai, in jurul orei 7,  au plecat de la ieșirea din Suceava spre Roman în jur de 20 de camioane și capuri tractor, 13 microbuze, câteva utocare și 10-12 autoturisme, participanti la anuntatul mars motorizat spre Bucuresti. Toate masinile aveau pancarte pe care scria „Bucovina vrea autostradă!”. De asemenea, un avion ușor survola deasupra zonei de la ieșirea din Suceava spre Fălticeni având atașat un banner pe care scria „Bucovina vrea autostradă!”.

 

 

 

 

 

Președintele Consiliului Județean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, și primarul municipiului Suceava, Ion Lungu au participat, sâmbătă dimineață,  la mitingul pentru susținerea proiectelor vizând autostrada Iași – Târgu Mureș (A8) și celei de la Siret spre Suceava și de acolo mai mai departe pe la Bacău spre București (A7). Cei doi oficiali suceveni, în declarațiile pe care le-au făcut, s-au referit la aceasta din urmă și ca drum expres.

„La ora 7 dimineață, după cum vedeți în spatele noastru, mai multe mașini: autocare, camioane, mașini mici, Asociația Transportatorilor din Bucovina, dar și foarte multe persoane fizice. Am luat această hotărâre în calitate de simpli cetățeni ai Sucevei, ai Moldovei, ai României să mergem spre București în marș și să cerem alocarea de fonduri pentru construcția de autostrăzi”, a declarat președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur. Potrivit celor spuse de șeful administrației județene, este un marș autorizat și un demers democratic și civilizat iar la Roman se vor întâlni cu cei din județele Botoșani, Iași și Neamț. ”vrem să atragem atenția autorităților centrale că și Moldova este o regiune a țării, că și noi avem nevoie de autostrăzi, de drumuri rapide. Drumul de la Suceava la București este proiectat a fi modernizat, dar deocamdată nu s-a făcut nimic. Avem nevoie de un drum rapid, o autostradă. În anul centenar trebuie să aducem aminte că și Bucovina s-a unit cu Țara, și Cernăuțiul are nevoie de o legătură cu Bucureștiul. Și Iașiul are nevoie de o legătură cu Bucureștiul”, a mai declarat Gheorghe Flutur. El a adăugat că este vorba de o susținere atât pentru a începe construcția drumului expres Suceava – București, cât și pentru autostrada Iași – Târgu Mureș, „pentru că bani europeni sunt”. „De ce în ale zone se poate? De ce în Ardeal se construiesc autostrăzi? De ce în sud se construiesc autostrăzi și doar zona Moldovei este o zonă uitată? Este un apel către guvernanți pentru că fonduri sunt, trebue doar voință politică să ni le acorde. Altfel, din punct de vedere economic, va crește diferența dintre Moldova și Ardeal și va crește în favoarea celorlalți. Nu mai vrem să fim doar exportatori de forță de muncă. Nu mai vrem să fim zonă săracă: ultima din Europa. Vrem și avem nevoie de autostrăzi pentru Moldova, pentru Bucovina”, a conchis Gheorghe Flutur.

Edilul șef al municipiului Suceava a participat, de asemenea, la mitingul oranizat  de Grupul de inițiativă „Împreună pentru A8” , afirmând la fel ca și Gheorghe Flutur că este al treilea demers „pentru autostrada care să lege Moldova de Ardeal și mai departe de Occident” și pentru „acest drum rapid care să lege Suceava de București”. „Fără această autostradă, fără acest drum rapid, Moldova, Suceava și Bucovina va rămâne în continuare izolată. Suntem condamnați la subdezvoltare. Indiferent câte eforturi am face noi, autoritățile locale, fără aceste drumuri, fără această infrastructură, nu vom putea atrage investitori în Bucovina și dacă tot nu vom putea atrage investitori, nu vom putea crea locuri de muncă și riscăm în continuare ca tinerii noștri din Suceava, din Bucovina, să plece la muncă peste hotare. Sunt oportunități, sunt fonduri europene. Eu cred că trebuie profesionalism din partea Guvernului, bună vooință și cred că, așa cum spunea și domnul președinte, vom reuși prin acțiunile pe care le facem în mod civilizat, să fim prinși la modul real cu o finanțare pe drumul rapid Suceava – București și pe autostrada București – Târgu Mureș”, a declarat Ion Lungu.

De menționat că niciun alt parlamentar din siajul Puterii sau al Opoziției nu a fost prezent la acest miting. Totuși, din conducerea CJ Suceava a mai fost și vicepreședintele Viorel Seredenciuc iar din conducerea Primăriei Suceava a mai fost și viceprimarul Lucian Harșovschi.

Reamintim că potrivit unor comunicate ale organizatorilor mitingului, demersul nu este îndreptat cu referire doar la autostrada A8, ci și sectorul din zona Moldovei pentru așa numita A7, adică o autostradă (în alte documente oficiale figurează doar „drum expres” și pe care, se pare, înclină și autoritățile sucevene) care să lege zona de frontieră de la Siret spre Suceava și de acolo mai departe spre Bacău (posibila joncțiune cu A8 fiind ori la Târgu Neamț, ori mai probabil la Pașcani – n.red.) iar din Bacău traseul A7 să fie până la limita dintre județele Vrancea/Galați cu județele dn sudul țării.

De asemenea, organziatorii au prezentat planurile de așa manieră încât să rezulte că la mitingul respectiv vor participa și cetățeni din județele Suceava (coloanele din Rădăuți și Siret urmând a ajunge la Suceava iar de acolo vor pleca mai departe spre Fălticeni unde se vor întâlni cu o coloană de la Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului iar cu cei de la Vatra Dornei urmând a se întâlni la Roman, întrucât dornenii vor merge prin Piatra Neamț) și Botoșani (care se vor întîlni cu coloanele din  Suceava în zona Romanului). De la Iași, o coloană va merge direct spre Roman iar alta spre Vaslui și Tecuci (de unde va prelua coloanele de la Galați și Brăila), întâlnirea urmând a se face la Tișița. Coloana din județele Mureș și Harghita se va întâlni cu ceilalți participanți la miting în zona Adjud.

Precizăm că la ora actuală singura dintre cele trei mari provincii istorice care nu are niciun km de autostradă sau drum expres este Moldova iar Regiunea de Nord-Est (șase din cele opt județe ale Moldovei) și cea de Sud-Vest (cele cinci județe ale Olteniei) sunt singurele care nu au nici drumuri expres, nici autostrăzi. Pentru celelalte regiuni statistice (așa numite „de dezvoltare”) – Sud-Est, Sud, București-Ilfov, Vest, Nord-Vest, Centru – s-au derulat și/sau sunt în derulare proiecte de infrastructură rutieră vizând construcția de autostrăzi și drumuri expres. În ceea ce privește proiectele cu relevanță pe Moldova, de ani de zile se bate pasul pe loc, cel mult fiind inițiate studii de fezabilitate care nu sunt puse în aplicare și, conform legii, trebuie revizuite. Nici la acest capitol nu stăm foarte bine, însă, de fapt pentru că pe cele mai multe tronsoane nu s-a ajuns nici măcar la faza de studiu de fezabilitate, ci doar la schițe pe Master Planul General de Transport și pe Programul Operațional Infrastructură Mare. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Femeie de 82 de ani, internată la Neurochirurgie după ce a fost lovită în cap de un panou publicitar, la Gura Humorului

O femeie de 82 de ani a ajuns în cursul dimineții de vineri la UPU …

7 comments

  1. Daca tot pe ei ii votam o sa ne umplem de autostrazi ca si pana acum.

  2. Daca faci 3 ore de la Bucuresti la Suceava pe autostrada vor veni si turisti in Bucovina, mai muklti si mai repede.

  3. Daca se construieste o autostrada de la Bucuresti la Siret vor veni si investitori in zona, pana atunci NU.

  4. eu cred ca nu se rezolva nimic propun moldovenilor acum in anul centenar unirea cu rep moldova ca sa fim o tara saraca si poate ne ajuta si romania care este membra ue sa construim autostrazi va propun celor care cititi acest mesaj sa va spuneti parerea va multumesc este o parere a mea

  5. Unde sunt parlamentarii de Suceava??!! De ce nu au iesit si ei in strada sa protesteze??!! Ei nu au nevoie de autostrazi in Moldova??!! Sa va fie rusine domnilor parlamentari !!!

  6. In realitate nu se vorbeste de vreo autostrada spre Suceava ci doar spre Iasdi,cateii din Bucuresti au deturnat impreuna cu “securistii sudului” din Oltenia scopul marsului…ca de obicei sucevenii sunt lasati de prosti,numai Flutur se faleste ca ce grozavie o sa fie datorita lui …el si cei ca el nu vor decat voturi pentru a putea fura mai departe .

  7. In Moldova nu se va construi o autostradă în următorii 20 de ani pentru simplul motiv că sărăcia și prostia vin împreună iar asta aduce voturi comuniștilor pesedisti